خبرگزاری کار ایران

در تهران برگزار می‌شود؛

چهاردهمین اجلاس دول آسیایی عضو کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی‎

چهاردهمین اجلاس دول آسیایی عضو کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی‎ از صبح امروز در تهران آغاز به کار می‌کند.

به دنبال هماهنگی‌های صورت گرفته دبیرخانه مرجع ملی کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی جمهوری اسلامی ایران و سازمان منع سلاح‌های شیمیایی، چهاردهمین اجلاس دول آسیایی عضو کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی قرار است از تاریخ ۳ لغایت ۵ خرداد ماه سال جاری در تهران برگزار شود.

به گزارش ایلنا، هدف از میزبانی این نشست تثبیت نقش فعال کشورمان در سازمان منع سلاح‌های شیمیایی است و انتظار می‌رود برگزاری موفق آن جایگاه کشورمان را نزد سازمان و دول عضو ارتقا دهد.

در این اجلاس ۵۴ نماینده از ۲۵ کشور آسیایی حضور خواهند داشت و طبق دستورکار پیش‌بینی شده مسائل مهم اجرای ملی کنوانسیون در این اجلاس مورد بحث قرار خواهد گرفت.

شایان ذکر است که در حالی که ۱۹ سال از لازم‌الاجرایی شدن کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی می‌‌گذرد، این کنوانسیون با ۱۹۲ کشور عضو جامع‌ترین کنوانسیون بین‌المللی در این زمینه است که اجرای آن در دو سطح بین‌المللی – توسط سازمان منع سلاح‌های شیمیایی – و ملی – توسط مراجع ملی کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی – پیگیری می‌شود.

دبیرخانه مرجع ملی کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی کشورمان در چهارچوب اداره کل امور سیاسی و امنیت بین‌المللی معاونت بین‌الملل وزارت امور خارجه و با همکاری نهادهای ذیربط داخلی به وظایف خود، از جمله تهیه و ارائه اظهارنامه‌های مختلف و پذیرش بازرسی‌های بین‌المللی عمل می‌کند.

 

کد خبر : ۳۷۳۵۱۰