خبرگزاری کار ایران

رحیم صفوی:

شهید بروجردی بر قلب‌ها فرماندهی می‌کرد

دستیار و مشاورعالی فرماندهی معظم کل قوا گفت:‌ شهید بروجردی سراسر عمر باشکوهش را برای احیا احکام نورانی اسلام و خدمت به مردم صادقانه و صالحانه سپری و برقلب‌ها حکومت کرد.

به گزارش ایلنا، سیدیحیی رحیم صفوی در آئین بزرگداشت شهادت شهید محمد بروجردی فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) و سی و چهارمین سالروز آزادسازی خرمشهر که در محل سالن رضوان سازمان صداوسیما برگزارشد، گفت: شهید بروجردی در کردستان فرمانده بنده بود؛ ایشان فرمانده غرب کشور و من هم فرمانده عملیات کردستان بودم.

دستیار و مشاورعالی فرماندهی معظم کل قوا افزود: آشنایی بنده با سردار سرلشکر محمد بروجردی قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی آغاز شد و در آن مقطع زمانی حداقل سه ملاقات با هم داشتیم که هر دو نفر مسلح بودیم. ملاقات اول در قم، ملاقات دوم در خیابان مولوی و ملاقات سوم نیز با ایشان در یکی از روزهای زمستان آن سال‌ها در شهر ورامین انجام شد.

او گفت: با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و ورود حضرت امام خمینی (ره) شهید بروجردی به همراه برادر اینجانب در قالب تیم حفاظت از امام راحل ایشان را از فرودگاه تا بهشت زهرا (س) همراهی کردند به طوری که در آن روز شهید بروجردی با پوشیدن لباس روحانیت و همراه داشتن سلاح کلاشینکف در زیرعبای خود با آن چهره نورانی و مصمم امام را همراهی می‌کردند.

دستیار ومشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا یادآورشد: از رفاقت ما از زمان تشکیل سپاه پاسداران با سرلشکر بروجردی صمیمی‌تر و بیشتر شد به طوری که ما دو تن در ماجرای بحران کردستان از نزدیک با هم همکاری داشتیم.

صفوی گفت: در آزادسازی سنندج اگر فرماندهی شهید بروجردی نبود؛ نه شهرسنندج، نه کردستان و نه آذربایجان غربی از دست گروهک‌های معاند و ضدانقلاب آزاد نمی‌شد.

او گفت: انصافا این شهید بزرگوار بود که به مردم کرد و پیشمرگان مسلمان کرد آنچنان علاقمند بود و آنها را دوست داشت و به آنان اعتماد می‌کرد که زبان از گفتن آن قاصر است.

صفوی یادآورشد: در ماجرای آزادسازی استان کردستان و سایر شهرها در زمان جنگ تحمیلی که بنده از کردستان مستقیم به خوزستان رفتم با این شهید بزرگوار و والامقام سپاه اسلام از نزدیک حشر و نشر داشتیم.

او خاطرنشان کرد: در زمان جنگ تحمیلی و در سال ۶۱ یک سال قبل از شهادت شهید بروجردی برای عملیات فتح‌المبین آماده می‌شدیم که نیروی نظامی و مردمی برای اجرای این عملیات کم آورده بودیم؛ من به اتفاق سردار محسن رضایی به غرب کشور عزیمت کردیم که شهید بروجردی که در حال مبارزه با ضدانقلاب و عناصر گروهک‌های معاند نظامی اسلامی بود با رویی گشاده و در آن شرایط خاص تعدادی از پاسدارها و بسیجی‌های شهر مریوان را برای اجرای این عملیات در اختیار ما قرار داد.

صفوی گفت: شهید بروجردی با توجه به خصوصیات ممتاز و برجسته اخلاقی خود بر قلب‌ها فرماندهی می‌کرد، او یک انسانی بود که هر موقع به چهره نورانی و روحانی آن نگاه می‌کردیم به یاد خدا می‌افتادیم.

او تصریح کرد: این شهید بزرگوار حتی از هدایت عناصر وابسته به گروهک‌های ضدانقلاب مانند کومله و دموکرات هم غافل نبود و اعضای فریب خورده آنها را به سوی نور و روشنی و انقلاب اسلامی هدایت و راهنمایی می کرد.

دستیار عالی فرمانده کل قوا در ادامه این مراسم به جایگاه شهید و شهادت پرداخت و گفت: از نظر من شهادت بزرگترین هدیه و عطیه خداوند متعال برای انسان‌های صادق است که خداوند هرکسی را که خیلی دوست داشته باشد به او شهادت هدیه می‌دهد؛ خداوند شهید را انتخاب و گلچین می‌کند.

صفوی یادآورشد: شهید هم در این رهگذر عهد و پیمانی را با خدا امضا می‌کند، چرا که می‌داند شهادت، رم و اکثیری جاودانه برای حیاتی دوباره است.

او افزود: وقتی پیامبران الهی در روز قیامت به صف شهیدان می‌رسند اگر سوار مرکبی باشند به احترام مقام و جایگاه شهیدان از آن مرکب پیاده شده و به جایگاه و مقام شهیدان احترام می‌گذارند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا خاطرنشان کرد: شهید بعد از شهادت هم در مرحله رشد و کمال قرار دارد؛ شهید مستجاب‌الدعوه است که من به آن باور دارم چراکه در زمان بروز مشکلات از آنان کراماتی دیده‌ام که مشکلاتم برطرف شده است.

او گفت: شهادت فخر انسان‌های بامعرفت است و من تعجب می‌کنم که در همین سال‌های اخیر انسان‌هایی را داشتیم که در صراط مستقیم بودند اما راه را کج کردند و از مسیر بهشت خارج شدند و آخر و عاقبت به خیر نشدند، اما شهیدان ما آخر عاقبت به خیر شدند و رمز آخر به عاقبت به خیری آنان در اطاعت از خدا، اولیای خدا، ائمه معصومین و رهبران اعتقادی جامعه بود.

سرلشکر صفوی افزود: شهید بروجردی در حوزه معرفتی، اندیشه و تفکر یک اندیشه قرآنی داشت و در جیب سمت چپ پیراهنش یک قرآن وجود داشت و کلامش یک کلام قرآنی و آسمانی بود.

او تصریح کرد: این شهید بزرگوار در حوزه سیاسی نیز یک اندیشه بالای سیاسی داشت و در حوزه اخلاقی نیز ایشان یک الگو بود به طوری که هیچ موقع عصبانی نمی‌شد و همیشه به خدا توکل داشت.

صفوی افزود: این شهید والامقام سپاه اسلام درحوزه اخلاق نیز مظهر عشق و محبت بود و مردم کرد را عاشقانه دوست داشت و به آنها از دل و جان احترام می‌گذاشت.

فرمانده سابق سپاه گفت: شهید بروجردی مظهر و سنبل اخلاص بود و در همه حال با خصوصیات اخلاقی ممتاز خود خدا را به یاد دیگران می آورد، او از مردن و شهادت نمی‌ترسید چرا که می‌دانست شهادت، شجاعت می‌خواهد و وی شجاع و نترس بود.

سرلشکر صفوی خاطرنشان کرد: شهید بروجردی اهتمام ویژه‌ای به حفظ بیت المال داشت و لباس‌هایی ساده و خانه و زندگی ساده و معمولی داشت؛ حتی در زمانی که فرمانده بود.

او افزود: شهید بروجردی یک انسان مطلوب خدا بود انسانی که مقام معظم رهبری (مد ظله عالی) ایشان را از صمیم دل و جان دوست داشتند و پیشمرگان کرد نیز او را به عنوان الگوی اخلاقی و رفتاری خود مطرح می‌کردند که این لقب مسیح کردستان برازنده این شهید والامقام بود.

رحیم صفوی در پایان گفت: شهید بروجردی انسانی کم هزینه و پرفایده بود که سراسر عمر باشکوهش را در خدمت به اسلام و مردم صادقانه و صالحانه سپری کرد که امیدواریم ما و شما شهیدان را بهتر بشناسیم و آنها را به جوانان و نوجوانان زمان حاضر بشناسانیم.

در پایان این مراسم از شماری از خانواده های معظم شهدا از جمله خانواده های شهیدان علی صیاد شیرازی، محمد بروجردی، حسین همدانی، مهدی زین الدین، محمود کاوه، حسن آبشناسان، اسماعیل دقایقی، ناصر کاظمی و شماری از فرماندهان نیروهای مسلح، حاضر در دفاع مقدس و حماسه آزادسازی خرمشهر قهرمان تجلیل شد.

کد خبر : ۳۷۳۴۱۶