خبرگزاری کار ایران

در تهران انجام می‌شود؛

دیدار دوباره وزرای خارجه ایران و نیوزلند ظرف دو ماه

وزیر امور خارجه نیوزیلند در جریان سفر دو روزه خود به تهران امروز (شنبه اول خرداد) با محمد جواد ظریف وزیرخارجه کشورمان دیدار می‌کند.

به گزارش ایلنا، این دو دیپلمات ایرانی و نیوزلندی در ساختمان شماره یک وزارت خارجه با یکدیگر رایزنی و گفت‌وگو خواهند کرد و سپس در جمع خبرنگاران به تشریح نتایج مذاکرات خود خواهند پرداخت.

سفر وزیر خارجه نیوزلند به تهران در راستای تقویت روابط اقتصادی و سیاسی بین دو کشور انجام می شود.

طبق آنچه که رادیو نیوزلند اعلام کرده است «مورای مک‌کالی‌ » در جریان این سفر با چند وزیر دیگر ایرانی نیز دیدار و گفت‌وگو خواهد داشت.

مورای مک‌کالی‌، خود نیز در مورد این سفر به رادیو نیوزلند گفته است: در جریان این سفر با مقامات ایرانی در مورد مسائل امنیتی منطقه خاورمیانه و نیز روابط تجاری و اقتصادی میان دو کشور گفت‌وگو خواهیم کرد.

او هم‌چنین از تلاش جهت برگزاری دوباره گفت‌وگوهای رسمی میان ایران و نیوزلند یا همان کمیسیون همکاری‌های سیاسی و اقتصادی بین دو کشور خبر داده است.

وزیر امور خارجه نیوزلند قرار است یک توافق‌نامه با ایران در حوزه کشاورزی امضاء کند تا از تجارت و مبادلات میان کشاورزان و تولیدکنندگان دو کشور حمایت شود.

وزیر امور خارجه ایران اواخر اسفند سال گذشته در ولینگتون با مقامات این کشور برای توسعه مناسبات رایزنی کرد و موری مک کالی نیز تیر سال گذشته از تهران دیدار و با مقام‌های ایران گفت‌وگو کرد.

پیش از این، سفیر جمهوری اسلامی ایران در نیوزلند، اعلام کرده بود که قرار است علاوه بر سفر وزیرخارجه نیوزلند به تهران، در آینده نزدیک وزیر تجارت این کشور به همراه یک هیات بازرگانی به ایران بیاید.

نیوزیلند به طور رسمی تحریم‌های خود علیه ایران را از بهمن ماه سال گذشته لغو کرد و مسیر تجارت دو کشور هموار شد.

کد خبر : ۳۷۳۱۲۴