خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور:

برای تحقق اقتصاد مقاومتی تمام تلاش خود را به‌کار گرفته‌ایم

وزیر کشور روز پنجشنبه در سفر یکروزه به لرستان، با حضور در گلزار شهدای استان، به مقام شامخ آنان ادای احترام کرد.

به گزارش ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی و برخی مسئولان استان با قرائت فاتحه و اهدای گل بر مزار شهدا، یاد و خاطره آنان را گرامی داشتند.

همچنین وزیر کشور در بدو ورود به گلزار شهدا با برخی جانبازان هشت سال جنگ تحمیلی دیدار و گفت‌وگو کرد و در این دیدا از وصیت نامه شهید غلامرضا حیدریان نیز رونمایی شد.

عبدالرضا رحمانی فضلی پس از بازدید مجتمع کشت و صنعت لرستان واقع در 15 کیلومتری محور خرم آباد - کوهدشت، از روند اجرایی این طرح گردشگری و تجاری نیز دیدن کرد.

پیش از این رحمانی فضلی در بدو ورود به خرم آباد گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری تمام تلاش خود را به‌کار گرفته‌ایم.

وزیر کشور در جمع خبرنگاران در فرودگاه خرم آباد اظهار کرد: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، استان لرستان به عنوان یکی از استان‌های پایلوت کشور با مصوبه دولت انتخاب شده است.

وی افزود: قرار است که براساس فرمان مقام معظم رهبری و تاکیدات رئیس جمهور با اقدامات جدید و تغییراتی که در روند اداری بانک‌ها و سرمایه‌گذاری انجام می‌گیرد، سه استان لرستان، کرمان و آذربایجان شرقی در جهت توسعه اقتصاد مقاومتی پیشتاز باشند.

رحمانی فضلی گفت: در این راستا اختیارات خاصی به وزیر کشور برای برداشتن عواملی که مانع رشد و توسعه هستند داده شده تا این عوامل را شناسایی کنند.

رحمانی فضلی یادآورشد: استان لرستان دارای ظرفیت‌های خوبی در بخش‌های مختلف به ویژه در بحث طبیعت است که باید این ظرفیت را برای توسعه اقتصاد مقاومتی آماده کنیم.

وی از مردم خواست در این زمینه دولت را یاری دهند و دستگاه‌های اجرایی وظیفه دارند، به موقع و کمترین فرصت‌سوزی تلاش کنند، این سه استان به عنوان الگو برای تحقق اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبریی برای سایر استان‌ها قرار گیرد.

کد خبر : ۳۷۲۷۸۶