خبرگزاری کار ایران

موسوی تبریزی در همایش اصلاح‌طلبان:

ارزش‌ها در دولت قبل آسیب جدی دیدند/ عامل اصلی پیروزی روحانی گذشت عارف بود

دبیر مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: در سال‌های دولت قبل ارزش‌ها آسیب جدی دید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت‌الله سیدحسین موسوی تبریزی در نشست هم‌اندیشی فعالان انتخاباتی استان‌های شورای عالی سیاست‌گذاری که صبح امروز در تالار نیایش سعادت آباد در حال برگزاری است، گفت: اتفاقاتی که در طول هشت سال دولت نهم و دهم دررابطه با بیت المال رخ افتاد موجب یک عقبگرد اخلاقی و فرهنگی در جامعه ما شد تا آنجا که در کشور اسلامی ما که در سال‌های اول انقلاب، ایمان،‌ ایثار و گذشت را تجربه کرده بودیم اکنون به وضعیت رسیده ایم که دیگر این ارزش‌های اخلاقی را در جامعه نمی بینیم و این بزرگترین ضرری بود که در طول آن هشت سال اتفاق افتاد.

وی افزود:‌ البته مدام نباید گفت که دیگران آمدند و بردند و خوردند چرا که ما اصلاح‌طلبان هم ضعف نشان دادیم و گاهی اختلافات ما باعث سوء استفاده دیگران شد که بیایند و ببرند و بخورند.

دادستان کل انقلاب در زمان امام با بیان اینکه اگر جبهه اصلاحات ایثار و گذشتی را که در سال 92 از خود نشان داد در سال 84 تا 88 نیز نشان می‌داد دوران هشت ساله دولت‌های نهم و دهم شکل نمی‌گرفت،‌ اظهار داشت: بدون گذشت و ایثار کارها پیش نخواهد رفت. ما با رعایت مصالح جمعی و ترجیح آن به مصالح گروهی و جناحی در سال 92 و 94 به موفقیت رسیدیم و که یکی از عوامل موثر در پیروزی آقای روحانی نیز گذشت آقای عارف به خاطر خدا و خدمت به مردم بود.

موسوی تبریزی با اشاره به نتایج انتخابات مجلس دهم تصریح کرد: آنچه مردم در این انتخابات می‌خواستند تقدیر بود و پاداش آن‌ها نیز این است که مجلس دهم در حل مشکلات اقتصادی و ایجاد عدالت اجتماعی کوشا باشد و در برابر قانون‌گریزی که خیلی ها به آن عادت کرده‌اند و می‌گویند تا آخر عمر می‌توانند رد صلاحیت کنیم ایستادگی کنیم.

وی با اشاره تلویحی به ماجرای مینو خالقی خاطرنشان کرد: اگر در جایی یک نماینده پس از به دست آوردن آرای مردم به ناحق رد صلاحیت شد، کسی حق ندارد برخلاف قانون بگوید جایگزین آن نماینده باید در انتخابات میان دوره‌ای مجلس مشخص شود بلکه بنا بر قانون باید نفر بعدی که 25 درصد آرا را به دست آورده جایگزین آن نماینده شود. البته جایگزینی نفر بعدی به جای نماینده مردم به معنای این نیست که از حق او بگذاریم چرا که گذشتن از حق یک نماینده گذشتن از حق یک ملت است و زیر پا گذاشتن قانون مسلم محسوب می‌شود.

کد خبر : ۳۷۲۷۵۸