خبرگزاری کار ایران

محسنی اژه‌ای:

کسانی تخریب می‌شوند که برجام دو و سه و چهار آنها را بر ملا می‌کنند

معاون اول قوه قضاییه گفت: آنها می‌دانند آن کسی که نقشه‌های آنها را خنثی می‌کند و برجام دو و سه و چهار آن‌ها را بر ملا می‌کنند، چه کسی است. از این رو بیشترین تخریب متوجه این نقاط است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در مراسم معارفه رییس جدید سازمان قضایی نیروهای مسلح ضمن تبریک به مناسبت ایام شعبانیه ابراز داشت: خدا را سپاسگزارم از اینکه در ایامی این تودیع و معارفه صورت می‌کرد، ایام مبارکی است. امروز هم به مناسبت میلاد حضرت علی‌اکبر روز جوان نام نهاده شده است. این روز را به همه جوانان مجلس به‌خصوص مثل خودم و سایرین که جوان سابق بودیم و ان‌شاءالله دلمان امروز جوان است

او گفت: امروز ایران اسلامی به فضل پروردگار از امنیت و اقتدار مثال‌زدنی برخوردار است. همه ما و همه بشریت امروز می‌دانند که در سایه امنیت است که می‌شود زندگی آرام داشت. در سایه امنیت می‌شود رشد و توسعه همه جانبه داشت؛ در سایه امنیت می‌شود شکوفا شد و به کمال رسید.

محسنی اژه‌ای خاطرنشان کرد: امروز بحمدالله ایران اسلامی از امنیت بالایی برخوردار است. جا دارد که ما عوامل این اقتدار و امنیت را بشناسیم و در حفظ این علل تلاش کنیم و قدر‌شناس برقرارکنندگان این امنیت و اقتدار باشیم.

معاون اول قوه قضائیه همچنین با بیان اینکه یکی از ارکان مهم امنیت و اقتدار امروز کشور نیروهای مسلح نطام هستند، گفت: نیروهائی که شبانه‌روز با مجاهدت و تلاش و ایثار و تحمل سخن‌های نا‌ملایم تحت فرماندهی فرمانده کل قوا با تیزبینی خاص مسائل را رصد می‌کنند و تمهیدات لازم را برای دفع هر گونه شری از سر این ملت و کشور دفع می‌کنند، ارکان امنیت کشور هستند.

او افزود: نیروهائی که بحمد الله با ایمان و روحیه جهادی‌ که دارند و با ولایتمداریشان به خوبی از تمامیت ارضی و منافع ملی و مال و جان مردم حراست می‌کنند. امروز دوست و دشمن قائل است یه اینکه ایران قدرتمند است و بر همین اساس است که این همه توطئه علیه ایران دارند و ایران‌هراسی می‌کنند.

محسنی اژه‌ای خاطرنشان کرد: اگر ایران کشوری بی‌خطر و عقب‌مانده بود، نیاز نبود این همه فشار و توطئه و نقشه داشته باشند. به خوبی احساس می‌کنیم که این همه هجمه از ناحیه استکبار به ویژه استکبار جهانی آمریکا به این دلیل است که می‌دانند ایران در مسائل منطقه و جهان تاثیرگذار است.

او با اشاره به اینکه اگر ایران کشوری بود که نمی‌توانست از منافع و اسلام ناب خودش دفاع کند و نمی‌توانست دست ایادی متجاوز را از ثروتش قطع کند این همه تلاش و به هم دیگر باج دادن برای ایجاد یک جبهه واحد علیه ایران وجود نداشت، افزود: ما از همه کسانی که این اقتدار و عزت را امروز اینجا کردند، تشکر می‌کنیم.

اژه‌ای یادآور شد: ما می‌دانیم اگر ایران بخواهد عزتش را حفظ کند و بتواند هر آنچه موازین اسلام ناب اقتضا می‌کنند را اجرا کند باید این اقتدار را حفظ کند. متاسفانه در کنار این همه عزت می‌بینیم که بعضی از افراد دون‌صفت و کسانی که در پی مطامع دنیا هستند، به همین شیطان شاخ شکسته و ضربت خورده از داخل کشور گرا می‌دهند که به این ملت و به این کشور و مردم لطمه بزنند.

معاون اول قوه قضائیه تاکید کرد: یک روز به بهانه حقوق بشر یک نوع گرا می‌دهند به دشمن یک روز به بهانه دیگری به آمریکا جنایتکاری که همه وجودش ضدیت با حقوق بشر است گرا می‌دهند و می‌گویند شما می‌تواننید از این موارد استفاده کنید و به بهانه نقض حقوق بشر علیه ایران قطعنامه صادر کنید.

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه انرژی هسته‌ای که حق مسلم مردم ایران است و در چارچوب صلح‌آمیز آژانس هم در حرکت است مورد هجمه قرار می‌گیرد، گفت: این‌ها یک روز گرا می‌دهند که شما می‌توانید به بهانه برخی مسائلی که حق مسلم ایران است، تحریم را بر ایران ایجاد کنید یا تشدید کنید.

او تاکید کرد: جای تاسف و شرمندگی است که کسی چشمش را ببندد و این امنیت را نبیند و برای رسیدن به مطامع دنیا یا برای عقده‌گشایی با دشمن همکاری و همصدایی کند.

معاون اول قوه قضاییه اضافه کرد: کافی است چشممان را باز کنیم و ببینیم بسیاری از کشور‌ها در دنیا که یک روز از ایران خیلی جلو‌تر بودند، امروز با چه نا‌امنی‌هایی سر و کار دارند. امروز در کشورهای همسایه و غیرهمسایه یک ساعت مردم آن بدون اضطراب زندگی نمی‌کنند. با این دلهره که نکند بمب‌های شیطان بزرگ بر سر آن‌ها بریزد یا عوامل مزدور آن، انفجار ایجاد کنند و ده‌ها و صد‌ها انسان بی‌گناه را به کام مرگ ببرند.

او افزود: کافی است چشمانمان را باز کنیم و ببینیم آنهایی که دست به دست آمریکا دادند، امروز با چه عقب‌ماندگی و وابستگی و نا‌امنی‌ای سر و کار دارند. ناامنی در اوج، تمام زیرساخت‌ها خراب و تا سال‌های سال عقب افتاده است، اما جمهوری اسلامی امروز با امنیت مثال زدنی روبه روست.

او این سوال را مطرح کرد که آیا این شکر و سپاس ندارد از کسانی که این امنیت را ایجاد کردند. آیا جای تاسف نیست که گاهی ما کلامی را با زبان بیاوریم که شیطان را خشنود کنیم و کسانی که موثر‌ترین نیرو و دستگاه ایجاد امنیت بودند را تخریب کنیم؟

محسنی اژه‌ای ادامه داد: ببینید محور انتقادها و تخریب آنها به کجاست؟ بیشترین تخریب متوجه نیروهای مسلح و سپاه پاسداران است؛ چون می‌دانند این‌ها چه نقشی در این اقتدار دارند. بیشترین تخریب علیه قوه قضائیه است چرا که می‌دانند. این قوه دست جنایتکاران و دزدان را قطع کرده یا می‌کند. می‌دانند قوه قضائیه دست آنها را قطع می‌کند.

محسنی اژه‌ای خاطرنشان کرد: آنها می‌دانند آن کسی که نقشه‌های آنها را خنثی می‌کند و برجام دو و سه و چهار آن‌ها را بر ملا می‌کنند، چه کسی است. از این رو بیشترین تخریب متوجه این نقاط است.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه امروز افتخارات ما به چیست و به چه چیزهایی می‌شود افتخار کرد، گفت: افتخار ما به کسانی است که بیش از دو دهه است بر اثر اقدامات ضد بشری آمریکا با بمب‌های شیمیایی که بر خلاف هر قانون بین‌المللی و وجدان انسانی است، یک لحظه آرام نداشته‌اند. آیا به این خانواده‌ها سر می‌کشیم آیا با او عکس می‌گیریم و افتخار می‌کنیم؟ آیا این حقوق بشر ندارد و نباید از او دفاع کرد؟

او در ادامه یادآور شد: اگر کسی به اتهام جاسوسی و خیانت دستگیر شد و به زندان رفت، فقط او حقوق بشر دارد که به این‌چنین با او ملاقات کنیم؟ امروز بحمدالله مردم ما بصیر و نیروهای ما همه آماده و زیر چتر ولی امر و همه به فرمان ولی امر آماده‌ایم و این فشار‌ها بی‌تاثیر است. انسان افسوس می‌خورد از عده‌ای که بی‌توجه و بالا‌تر از آن خدایی نکرده با دشمن همکاری می‌کنند.

محسنی اژه‌ای عنوان کرد: این جلسه به مناسبت قدردانی از مدیر خدوم دلسوز برگزار شده است. سازمان قضایی نیروهای مسلح از جمله دستگاه‌هایی است که در این امنیت و در این اقتدار امروز جمهوری اسلامی نقش بسزایی داشته و دارد.

او اضافه کرد: این سازمان تنها دستگاه قضایی است که به دلیل اهمیت و جایگاهش به عنوان یک دستگاه اختصاصی در قانون اساسی پیش‌بینی شده است. به جهت اینکه این مجموعه نیروهای مسلح اهمیت دارد که یک دستگاه قضایی اختصاصی داشته باشد. آنچه در قوانین اساسی و عادی مجلس تصویب شد توانست ارتباط این دستگاه را با دستگاه قصایی برقرار کند و استقلال هم داشته باشد.

سخنگوی دستگاه قضا خطاب به رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: جناب آقای بهرامی حدود دوازده سال در این جایگاه خالصانه و با تعامل خوب تلاش کرد و در فراهم کردن ساز و کار مناسب و جذب نیرهای مستعد و پیگیری برای تصویب قوانین خوب جد و جهد داشت. هم خود ایشان و هم همه ما قائل به این هستیم که این توفیق‌ها به همت همه همکاران ایشان در این مجموعه و مساعدت‌های نیروهای مسلح و ستاد کل و فرماندهان نیروهای مسلح در ارتش و سپاه و نیروی انتظامی بوده است.

او به رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح توصیه کرد: همه جا مشورت خوب است، اما در این جایگاهی که شما قرار دارید، از مشورت غافل نشوید. همه جا رعایت حریم و ضوابط و مرزهای دستگاه‌های مختلف لازم و منافاتی با تعامل ندارد. با حفظ حریم‌ها و مرز‌ها تعامل هم وجود داشته باشد. سعی کنید از نیروهای مستعد و واجدان شرایط و انسان‌های صاف و پاک و امین و دارای دیدگاه حکومتی استفاده کنید. نظارت مستقیم و دقیق به زیرمجموعه داشته باشد. خیلی فرق است که ما بنشینیم در اتاقمان برایمان گزارشی بیاورند یا در مواردی اقلا خودمان راه بیفتیم و خودمان به شعبه دادگاه و اتاق افراد و دبیرخانه و بایگانی برویم و از نزدیک مشاهده کنیم و پیگیری کنیم. آخرین عرض من این اینکه ما همه تلاشمان را می‌کنیم اما شیطان زرنگ است و نفس انسانی بسیار زرنگ است.

کد خبر : ۳۷۲۴۲۹