خبرگزاری کار ایران

نماینده کنگره آمریکا:

متن کامل گزارش دستگیری ملوانان توسط دولت اوباما منتشر نشده است

نماینده کنگره آمریکا در مصاحبه ای با واشنگتن فری بیکون گفت: جزییات شوک آور دستگیری ملوانان آمریکایی در ایران هنوز منتشر نشده است.

به گزارش ایلنا به نقل از واشنگتن فری بیکن، رپ رندی نماینده کنگره آمریکا از یکی از اعضای کمیته نیروهای مسلح آمریکا نقل کرده است که ایالات متحده آمریکا تنها بخشی از داستان دستگیری ملوانان آمریکایی در آب‌های ایران در اوایل سال را منتشر کرده است. 

این نماینده جمهوری خواه کنگره از ایالت ویرجینیا در مصاحبه‌ای با این خبرگزاری گفته است که او تمام داستان مربوط به ملوانان ربوده شده در ایران را خوانده اما جزییات شوکه کننده دیگری هم در این رابطه وجود دارد. 

او همچنین با بیان اینکه آمریکایی‌ها از شنیدن نحوه رفتار ایران با ده ملوان آمریکایی در ۱۵ ساعت دستگیری آن‌ها در ایران به شدت شوکه خواهند شد، گفته است: ممکن است یک سال یا بیشتر طول بکشد تا گزارش این حادثه برای عموم منتشر شود. 

او تاکید کرده است که متن کامل گزارش این حادثه توسط دولت اوباما منتشر نشده و زمانی که گزارش کامل این واقعه منتشر شود انتقادهای شدیدی متوجه دولت اوباما خواهد بود. 

فوربس در مصاحبه با واشنگتن فری بیکون گفت: زمانی که جزئیات این حادثه منتشر شود، بسیاری از آمریکایی‌ها به عقب بر می‌گردند و از خودشان می‌پرسند، ایران چگونه ماجرا را مدیریت کرد و ما چگونه آن را مدیریت کردیم.

او گفت: فکر می‌کنم این یک عامل بزرگ برای نگرانی برای اکثر آمریکایی‌هاست. به همین دلیل ما اعضای کنگره را تشویق کرده‌ایم که جلسه‌ای برای دریافت جزییات آنچه اتفاق افتاده است، تشکیل شود. 

فوربس اخیرا پیشنهاد افزایش فشارهای جدید از طریق تحریم‌ها به ایران را به عنوان نتیجه آدم ربایی به کنگره داده است. این حرکت در جهت عکس برنامه‌های اخیر دولت اوباما برای رفع تحریم‌ها علیه ایران در ازای توافق هسته‌ای با این کشور است

مصاحبه فوربس درست یک روز بعد از اینکه نیروی دریایی تصمیم گرفت فرمانده‌ای که در انحراف قایق به سمت آب‌های ایران مقصر بوده است را اخراج کند. 

فرمانده اریک راش که مدیر اجرایی اسکادران در زمان گم شدن قایق آمریکایی در آبهای جمهوری اسلامی بود طی هفته گذشته از نیروی دریایی کنار گذاشته شد. 

در بیانیه‌ای که پنجشنبه از سوی نیروی دریایی در این خصوص منتشر شد این فرمانده نیروی دریایی را به عدم کفایت و اعتماد به نفس برای پذیرش مسئولیت آموزش بیش از ۴۰۰ ملوان محکوم و سپس اخراج کرد.

کد خبر : ۳۷۲۰۴۴