خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی هوافضای سپاه:

هرکدام از توطئه‌های دشمن برای ناکامی یک ملت کافی است

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: شاید تنوع، شدت و نوع عملکرد دشمن تغییر کرده باشد، ولی دشمنی‌ها وجود دارد و هر کدام از این توطئه‌ها و تهدیدهای دشمن برای سرنگونی یک حکومت و ناکامی یک ملت کافی است.

به گزارش ایلنا، سردار امیرعلی حاجی‌زاده در حاشیه دومین گردهمایی مدیریت جهادی در دانشگاه امام صادق (ع) در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر توانایی کشور ما برای انجام کارهای بزرگ و دانش‌بنیان کم نیست ولی مشکل ما در عدم مدیریت است.

فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: نیروی جوان تحصیلکرده بسیار زیاد داریم ولی باید بتوانیم این‌ها را مدیریت کنیم تا این فرصت به تهدید تبدیل نشود، ما که در طول انقلاب تهدید‌ها را تبدیل به فرصت کردیم حالا نباید چنین فرصتی را به تهدید تبدیل کنیم.

حاجی‌زاده ادامه داد: در حال حاضر در سپاه به خوبی از شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌های مختلف بهره‌گیری می‌کنیم، اگر یک موشک ۲ هزار کیلومتر، بالستیک ضد ناو یا هواپیمای بدون سرنشین پیشرفته داریم به واسطه همین جوانان است که سپاه آن‌ها را راهبری می‌کند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران با بیان اینکه در برابر نامردی‌های‌ آمریکا باید به توانمندی‌های جوانان کشورمان تکیه کنیم، گفت: دولت زحمت کشید و برجام را صورت داد و تمام تعهدات را عمل کرد ولی نامردی‌های آمریکایی‌ها را ببیند که حتی به تعهدات خودشان هم عمل نمی‌کنند و ما برای مقابله با این نامردی‌ها باید به جوانا‌نمان تکیه کنیم.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر چگونگی برگزاری رزمایش‌ها گفت: هیچ کار ما تعطیل نمی‌شود و اتفاقا رونق هم می‌گیرد، مسئولان نیز نامردی‌های آمریکا را متوجه شدند و بیشتر به کار‌ها اهمیت می‌دهند.

حوزه نظامی می‌تواند به عنوان الگو برای سایر بخش‌ها مورد استفاده قرار گیرد

حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دومین گردهمایی سراسری مدیریت جهادی در دانشگاه امام صادق (ع) گفت: اول باید بدانیم چرا باید مدیریت جهادی داشته باشیم؟ مگر ما در جنگ هستیم؟ مگر دشمن وجود دارد؟ به هزار و یک دلیل ما هم درگیر جنگ هستیم و هم دشمنی دشمنان با ما بسیار فراوان است و این مسئله از بدو پیروزی انقلاب تاکنون ادامه داشته است.

او افزود: شاید تنوع، شدت و نوع عملکرد دشمن تغییر کرده باشد، ولی دشمنی‌ها وجود دارد و هر کدام از این توطئه‌ها و تهدیدهای دشمن برای سرنگونی یک حکومت و ناکامی یک ملت کافی است.

حاجی‌زاده ادامه داد: در حال حاضر اگر صدای توپ و تانک در شهر‌هایمان نمی‌شنویم به دلیل حضور برادران ما در محور مقاومت است که اگر نباشند کمتر از چند ماه، ‌ ناامنی‌ها به داخل مرز‌ها منتقل می‌شود.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران عنوان کرد: در حال حاضر با پشتیبانی برخی کشورهای عرب به ویژه آل‌سعود سرمایه‌گذاری‌هایی در حاشیه مرز‌ها صورت گرفته که این سرمایه‌گذاری‌ها در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳ بیش از ۷ برابر بود.

وی اضافه کرد: اگر امروز تحریم هستیم و مشکلات سازمان‌یافته‌ای بر ملت ما روا می‌دارند، این مسئله دشمنی نیست؟ اینکه بیشتر از شبکه‌های تلویزیونی خودمان شبکه‌های فارسی زبان ماهواره‌ای وجود دارد دشمنی نیست؟ هر‌گاه انتخابات یا یک برنامه ملی داریم موسسه‌های تبلیغاتی دشمن علیه ملت ما فعالیت نمی‌کنند؟ آیا اینکه هواپیمای جاسوسی رژیم صهیونیستی از سوی پدافند سپاه سرنگون می‌شود دشمنی نیست؟ هواپیمای RQ۱۷۰ که به دام نیروهای ما می‌افتد در مرکز ایران چه کار دارد؟ این همه پایگاه نظامی در اطراف ایران برای چیست؟ این‌ها غیر از دشمنی با ایران است؟

حاجی‌زاده خاطرنشان کرد: این کارهای دشمنان چیزی جز طراحی‌ها برای شکست نظام و ملت ایران نیست بنابراین ما درگیر جنگ هستیم و مدیریت ما باید از نوع جهادی باشد و جز این نیز نمی‌شود.

او با بیان اینکه نزدیک به صد درصد مشکلات ایران متوجه مدیریت است، گفت: باید بدانیم عناصر قدرت ما در برابر مشکلات چیست، در وهله اول رهبری به عنوان مهم‌ترین عنصر قدرت ماست که رهبر معظم انقلاب مانند خورشید تابان نور را می‌تابانند و در برخی مواقع حتی فرا‌تر از تعیین راهبرد عمل می‌کنند حتی دست مسئولان را گرفته و راه می‌برند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه خاطرنشان کرد: دومین عنصر قدرت ما نیروی انسانی خوب و جوان است که در این زمینه نیز چیزی کم نداریم و در هر زمینه‌ای که به ملت قهرمان ایران برمی‌گردد ما بدون مشکل هستیم.

او اضافه کرد: ما ثروتی به نام جغرافیای سرزمین ایران با منابع و استعدادهای فراوان داریم، پیش‌نیازهای امنیتی هم داریم به طوری که ساعت ۹ شب به بعد مترو در کشورهای اروپایی ناامن است ولی ایران در امنیت کامل به سر می‌برد.

حاجی‌زاده ادامه داد: البته عنصر دیگری برای قدرت وجود دارد که متغیر است و ما هر کجا که مشکل داریم به این عنصر بر می‌گردد که اگر این مشکل حل شود تمام موانع ما برطرف می‌شود و آن هم عنصر مدیریت است.

او در ادامه با بیان شاخصه‌های مدیریت جهادی گفت: یک مدیر جهادی باید کارش به خاطر خدا باشد وقدرت و مسئولیت را فرصت خدمت دانسته و منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) را به طور عملی در دستور کار خود قرار دهد.

حاجی‌زاده اظهار داشت: یک مدیر جهادی زمانی که مسئولیت می‌گیرد باید مراقب آفت‌هایی مانند ضعف ایمان یا دنیاطلبی هم باشد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران گفت: در جنگ هشت ساله ما با بیش از ۳۰ کشور طرف بودیم و چیزی نداشتیم، ۵۰ هزار مستشار از کشور خارج شده بودند و ارتش مشکل داشت ولی مدیران جهادی مانند شهید همت، شهید باکری، شهید خرازی، شهید کاظمی مشکل را حل کردند، اگر حساب دو دو تا چهار تا باید آتش‌بس را قبول می‌کردیم و امروز مرز ما پشت دروازه اهواز بود ولی این فرماندهان ایستادند و کاستی‌ها را رفع کردند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه ادامه داد: شهدای زنده همچون حاج‌ قاسم سلیمانی، قالیباف، ‌ رشید، باقری و ده‌ها فرمانده و یادگار دیگر دوران دفاع مقدس هم با روحیه ایستادند و تهدیدهای جدی را به فرصت طلایی برای پیشبرد انقلاب و پیشرفت کشور و توسعه توانمندی‌های بومی تبدیل کردند.

او اضافه کرد: در ابتدای جنگ سپاه و بسیج با دست خالی وارد شدند ولی در پایان جنگ مجموعه موشکی شکل گرفت، در عملیات والفجر ۸ چندین هواپیمای عراقی در یک روز می‌دیدیم ولی شهید ستاری ابتکاری به خرج داد و با امکانات کم با هواپیماهای مدرن مقابله کرد.

حاجی‌زاده گفت: امروز در بسیاری از موضوعاتی که ما کاری نکردیم از توانمندی جوانانمان استفاده نکردیم دشمن تصمیم می‌گیرد ما را تحریم کند ولی در ارتباط با مباحث موشکی اینگونه نیست؛ به طوری که در ادبیات قطعنامه می‌گویند از ایران درخواست می‌شود که فعالیت‌های مرتبط با موشک‌های بالستیک را متوقف کند. بنابراین می‌بینیم که از ایران درخواست می‌کنند، زیرا نمی‌توانند در این حوزه کاری انجام دهند.

او افزود: مطمئن باشید اگر در خدمات مهندسی هم بومی سازی نکرده بودیم امروز در این زمینه هم ما را تحریم می‌کردند. البته در حوزه نظامی به دلیل اینکه تدابیر مقام معظم رهبری اجرایی شده کار جلو‌تر است و به عنوان یک الگو برای سایر بخش‌ها می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در ادامه با اشاره به فعالیت‌های شهید طهرانی مقدم در زمینه مدیریت جهادی گفت: شهید طهرانی ‌مقدم کار‌ها را برای خدا انجام می‌داد، چشمان با بصیرت او دشمنی دشمنان به ویژه آمریکا را می‌دید، ولایت مدار بود، استاد تبدیل تهدید به فرصت بود و در برابر شکست‌ها صبوری می‌کرد، نیروی تحت امر او از انتقاد به وی نگرانی نداشت و زمینه را برای رشد نیروهای تحت امر فراهم می‌کرد.

حاجی‌زاده در پایان گفت: ‌تبلیغات دشمن زیاد است و دو راهی که مقام معظم رهبری فرمودند باید یا ذلت را بپذیریم یا فقر و بدبختی مسئله مهمی است، زیرا با یک جنگ روانی مواجهیم که دشمنان به راه انداختند و متأسفانه برخی نخبگان هم قبول دارند.

کد خبر : ۳۷۱۸۴۹