خبرگزاری کار ایران

نعمت‌زاده خبر داد؛

اعزام رایزن‌های بازرگانی ایران به ۲۴ کشور برای رصد تحولات اقتصادی

وزیر صنعت، معدن و تجارت اولویت‌های همکاری اقتصادی و تجاری با کشورهای مختلف را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا نعمت‌زاده بعد از ظهر امرور در همایش «برجام و اقتصاد مقاومتی، فرصت‌ها و ظرفیت‌ها» که در وزارت امور خارجه در حال برگزاری است، با بیان دستاوردهای صنعتی و تجاری کشور پس از اجرایی شدن برجام افزود: افزایش امیدواری برای سرمایه‌گذاران و در نتیجه رشد اقتصادی و اشتغال در کنار قابلیت برنامه‌ریزی و افزایش بهره‌وری صنعتی از جمله آثار مهم برجام است. 

او با اعلام سفر ۷۹۱ مقام دولتی صنعتی و تجاری خارجی به همراه ۲۰۴۵ شرکت خصوصی به کشور اظهار داشت: فقط در بخش صنعت معادن و تجارت حدود ۱۹۰ تفاهم نامه با شرکت‌های دولتی و غیر دولتی خارجی به امضاء رسیده است. 

نعمت‌زاده گفت: پس از اجرایی شدن برجام مذاکرات فشرده برای پیوستن ایران به سازمان جهانی تجارت شتاب بیشتری گرفته است. به منظور رصد تحولات اقتصادی و بازرگانی کشورهای هدف، وزارت صنعت، معدن و تجارت به ۲۴ کشور رایزن بازرگانی تعیین و اعزام کرده است. 

او در پایان سخنان خود ضمن بیان چشم‌انداز همکاری‌های بین دو وزارتخانه، خواستار هم‌افزایی هرچه بیشتر برای تسهیل ارتباط تجار و سرمایه‌گذاران خارجی به ویژه ایرانیان مقیم خارج با نهاد‌ها و بنگاه‌های اقتصادی داخلی شد.

کد خبر : ۳۷۱۱۶۲