خبرگزاری کار ایران

مقام‌های آمریکایی:

با ظریف هم‌عقیده نیستیم

وزیر امور خارجه ایران در پیامی عمومی شهادت «مصطفی بدرالدین» فرمانده ارشد حزب الله را تسلیت گفت. مقام‌های آمریکایی این اقدام ایران را مایوس کننده دانستند.

به گزارش ایلنا به نقل از نیویورکر، مصطفی بدرالدین فرمانده ارشد ارتش حزب الله در انفجاری مرگبار در سوریه شهید شد. بدرالدین ۵۵ ساله فرمانده حداقل شش هزار از نیروهای حزب الله بوده است.  وی طی ماه‌های گذشته گفته بود: «از سوریه نخواهد رفت مگر آنکه شهید شود یا حامل پرچم پیروزی باشد».

پیکر بدرالدین روز جمعه در کنار «عماد مغنیه» هم‌رزم او-که در سال ۲۰۰۸ به شهادت رسیده بود- به خاک سپرده شد.

پس از شهادت او، ایران فورا پیام تسلیت خود رابه حزب الله تقدیم کرد و بدرالدین را به خاطر شور و از خود گذشتگی در دفاع از آرمان‌های اسلام و حفاظت از مردم لبنان در جنگ علیه تروریسم تحسین کرد. «محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران نیز در یک پیام عمومی به «حسن نصرالله» رهبر حزب الله تسلیت گفت.

آمریکا نارضایتی خود از این اقدام را اعلام کرد؛ «جان کربی» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، سخنگو و معاون وزیر امور خارجه در امور عمومی، روز جمعه گفت: «ما با پیام منسوب به ظریف وزیر خارجه ایران، هم عقیده نیستیم و همچنان به حزب الله به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی نگاه می‌کنیم»

جان کربی در ادامه درباره فرمانده نظامی حزب‌الله گفت: وی به نقش داشتن در بمب‌گذاری سال ۱۹۸۳  سفارت‌های آمریکا و فرانسه در کویت -که در نتیجه آن پنج نفر کشته شدند- محکوم شده بود.

او با اشاره به پیام تسیت ظریف به حزب‌الله افزود: «اینکه وزیر امور خارجه ایران چنین احساساتی دارد، مایوس کننده است.»

کد خبر : ۳۷۱۰۲۷