خبرگزاری کار ایران

آیت الله هاشمی رفسنجانی در انزلی:

مخالفان برجام اشتباه می‌کنند/ در خاورمیانه نمی‌شود بدون ایران تصمیم گرفت

آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: آقایانی که با برجام مخالفند اشتباه می‌کنند؛ محاسبه نکردند و اعداد و ارقام ندارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر کاسپین، آیت الله هاشمی رفسنجانی که به منظور سفری دو روزه عازم استان گیلان شده است، با بیان این مطلب اظهار داشت: ۱۵۰ سال پیش سفرهای خارجی از بندر انزلی صورت می‌گرفت و بعد از جنگ به این نتیجه رسیدیم توسعه منطقه آزاد اساسی است.

وی با بیان اینکه در ۱۰ سال اخیر مشکلات و تحریم داشتیم و علی رغم پر بودن خزانه فرصت سوزی شد، گفت: دولت فعلی تفکرات توسعه‌ای بعد از جنگ را دارد.

وی بیان داشت: روسیه، باکو و ترکمنستان امتیازاتی دارند اما ایران بهترین موقعیت را در انزلی دارد. کشورهای ساحل خزر اصرار داشتند دبیرخانه همکاری‌ها در ایران باشد تا از این ظرفیت استفاده کنند.

وی افزود: ارتباط خوب ما با گذشته فرصت مناسبی برای استفاده ایران است که شمال ایران از آستارا تا گنبد و پارک گلستان جزو محدود مناطق دنیا است که گردشگران زیادی را به خود جلب خواهد کرد.

هاشمی رفسنجانی ادامه داد: اسکله و بندر ساختن در دریای شمال بسیار سخت و دشوار است. راه آهن از دولت ما شروع شد و بالاخره عملی شد که در این سفر از این پروژه‌ها بازدید خواهم داشت.

وی افزود: تعداد زیادی از کشور‌ها محصور خشکی هستند و آرزوی موقعیت ایران را دارند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به توافق برجام اذعان داشت: آقایانی که با برجام مخالفند اشتباه می‌کنند محاسبه نکردند و اعداد و ارقام ندارند و ایران مردم خوب و تحصیلکرده فراوان دارد.

وی افزود: هماهنگی‌بین دستگاه‌ها برای اجرای طرح‌ها ضعیف است و مناطق آزاد باید آزاد‌تر عمل کنند و بدون محدودیت باشد.

وی بیان داشت: همکاری محیط زیست جهت توسعه ضروری است که با این اوصاف ظرف دو سال آینده منطقه آزاد انزلی بسیار متحول خواهد شد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در خاورمیانه نمی‌شود بدون ایران تصمیم گرفت و جریان تروریسم در منطقه ما که به یک جریان رو به توسعه تبدیل شده بسیار سمی است.

وی افزود: سوریه، عراق، یمن، فلسطین، لبنان، افغانستان از جمله و نمونه ترویست است.

وی افزود: در افغانستان تروریست و موادمخدر بسیار شدید‌تر شده است‌که این تروریست صادرات خطر دارد و کشور‌ها نگران هستند.

هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: دنیا به ایران احتیاج دارد و ایران می‌تواند تروریست را نابود کند ولی شرط‌اش این است که با دنیا روابطمان خوب باشد.

او عنوان کرد: دولت دکتر روحانی صنعت هسته‌ای ما را در دنیا به تثبیت رساند و دعواهای بی‌خودی سر برجام خطرناک است اما مردم می‌فهمند‌ و با حفظ وحدت باید به سازندگی و توسعه و موفقیت ایران کمک کنیم.

هاشمی رفسنجانی‌تصریح کرد: اگر تنگ‌نظری‌های شعاریون نبود وضعیت ایران در خطوط انتقال گاز و خطوط ارتباطی ما بسیار بهتر می‌بود.

او بیان داشت: نگذاریم ایران در دعواهای بی‌خودی سیاسی که هیچ نتیجه‌ای ندارد گرفتار بشود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: می‌توانیم مجلس و دولت خوب و هماهنگ داشته باشیم که ظرفیت بانوان دانشمند بسیار خوب بوده است.

کد خبر : ۳۷۰۲۷۲