خبرگزاری کار ایران

جاش ارنست:

منتقدان توافق هسته‌ای اشتباه می‌کنند/ فعالیت هسته‌ای ایران صلح‌آمیز است

مشاور مطبوعاتی کاخ سفید گفت: منتقدان توافق با ایران به اشتباه و به دروغ مدعی می‌شوند که ایران هرگز به این توافق پایبند نبوده است.

به گزارش ایلنا به نقل از فاکس نیوز، جاش ارنست مشاور مطبوعاتی کاخ سفید در ارتباط با اینکه آیا کاخ سفید می‌تواند ادعا کند در مورد توافق هسته‌ای با ایران هرگز دروغ نگفته است، پاسخ داد: نتایج این توافق نشانگر این است که امنیت ملی ایالات متحده به واسطه توافق افزایش یافته است.

او خطاب به منتقدانش گفت: آن‌ها یا به اشتباه یا به دروغ مدعی می‌شوند که ایران هرگز به این توافق پایبند نبوده است و ما هرگز از طریق جامعه بین‌المللی نمی‌توانیم ثابت کنیم که ایران به این توافق پایبند خواهد بود.

ارنست با بیان اینکه همین منتقدان می‌گویند ایران صد‌ها میلیون دلار ثروت بادآورده را به واسطه این توافق کسب کرده است، گفت: این انتقادها در حالی مطرح می‌شوند که همین الان با اعتراض مسئولان ایران مبنی بر اینکه منافع مالی‌ای که انتظار داشته‌اند را به دست نیاورده‌اند، مواجه‌ایم.

مشاور مطبوعاتی کاخ سفید با این مقدمه گفت: ما با افرادی طرف هستیم که یا به دروغ یا به اشتباه می‌خواهند دوباره درگیری فی‌مابین را آغاز کنند. اما اگر واقع‌بینانه و صحیح به این توافق نگریسته شود، می‌توانیم تایید کنیم که فعالیت‌های هسته‌ای ایران صلح آمیز است.

کد خبر : ۳۷۰۱۵۴