خبرگزاری کار ایران

سعید جلیلی در جمع دانشجویان:

اسلام آمریکایی به دنبال جدا کردن اسلام و انقلاب از یکدیگر است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اسلام انقلابی اسلام شهید همت بود که امام فرمود استمرار روح اسلام انقلابی در جنگ تحقق یافت.

به گزارش ایلنا، سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی که صبح سه شنبه به دعوت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شهرضا به این شهر رفته بود، ضمن حضور در یادواره شهدای مدافع حرم اصفهان گفت: امروز نه در شعار بلکه در عمل جوانان ما خود را فدای حریم اهل بیت می‌کنند.

وی در ادامه به مناسبت سالروز میلاد حضرت سیدالشهدا علیه السلام به فرازی از خطبه منای آن حضرت اشاره کرد و گفت: امام حسین در این خطبه توضیح می‌دهند که چرا ادیان گذشته منحرف شدند، زیرا کسانی که باید وظیفه خود را به موقع انجام می‌دادند غفلت کردند؛ امروز هم همینطور است و اگر وظیفه‌مان را درست انجام ندهیم این خطر پیش روی ما نیز وجود دارد‌.

جلیلی در ادامه با طرح این سوال که چرا امروز بسیاری از قدرتهای جهانی با همه امکاناتشان نمی‌توانند خواسته نهایی خود در سوریه را تحقق بخشند، گفت: چون اندیشه‌ای در برابر آن‌ها شکل گرفته که مقاومت می‌کند و نمی‌ترسد.

وی در ادامه با اشاره به دوگانه اسلام ناب و اسلام امریکایی در اندیشه امام خمینی، گفت: اسلام امریکایی درصدد تهی کردن منبع قدرت امروز ما یعنی‌‌ همان اسلام ناب است؛ اسلام آمریکایی به دنبال جدا کردن اسلام و انقلاب از یکدیگر است.

جلیلی با بیان اینکه اسلام انقلابی اسلام شهید همت بود که امام فرمود استمرار روح اسلام انقلابی در جنگ تحقق یافت، گفت: اسلام آمریکایی یعنی تهی کردن انقلاب از اسلام و تهی کردن اسلام از انقلاب، فریاد اسلام ناب امام برای جلوگیری از تحریف دین توسط اسلام امریکایی بود.

وی در ادامه تصریح کرد: مقابله اسلام امریکایی با ولایت فقیه با هدف جلوگیری از مرجعیت دین است.

او با تاکید بر اینکه ترس دشمنان از ولایت فقیه بخاطر برپایی انقلاب اسلامی و احیای اسلام انقلابی است، افزود: ولایت فقیه اجازه نمی‌دهد اسلام ناقص و گزینشی و تحریف شده معرفی شود.

جلیلی در ادامه تصریح کرد: کسانی که از پلورالیسم دینی سخن می‌گفتند و آن را حمایت و ترویج می‌کردند امروز باید توضیح دهند نسبت داعش با پلورالیسم دینی چیست؟ زیرا داعش محصول پلورالیسم دینی و فاصله گرفتن از اسلام ناب است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان خاطرنشان کرد: اسلام منهای جهاد و انقلاب‌‌ همان اسلام امریکایی است.

کد خبر : ۳۶۹۷۸۵