خبرگزاری کار ایران

در تذکر ۱۰۳ نماینده از مسئولان اجرایی مطرح شد؛

در خواست تعیین ضرب الاجل از سرگیری فعالیت‌های هسته‌ای در چارچوب NPT

صد و سه نفر از نمایندگان مجلس در تذکری به رئیس جمهور خواستار تعیین ضرب الاجل تجدید نظر در اقدامات داوطلبانه و از سرگیری کلیه فعالیت‌ها در چارچوب NPT بر اساس قانون اقدام متقابل و متناسب دولت در اجرای برجام در صورت عدم استرداد دارایی‌های ایران شدند.

به گزارش ایلنا، متن تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولین اجرایی که از سوی محمد دهقان قرائت شد به شرح زیر است:

دهدشتی نماینده آبادان به وزیر دفاع: علت عدم اجرای سند راهبردی خدمت رسانی به رزمندگان علیرغم گذشت بیش از ده ماه از ابلاغ آن.

سبحانی فر نماینده سبزوار به وزرای جهاد کشاورزی و صنعت: علت عدم دریافت شیر از دامداران.

قاضی‌پور ومحجوب نمایندگان ارومیه و تهران به رئیس جمهور و وزیر کار: تسریع در اجرای قانون تعیین تکلیف استخدامی مربیان حق التدریس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و به وزیر کار: ‌جلوگیری از تعطیلی شرکت آپادانای سرام در بوئین زهرا استان قزوین.

طبیب‌زاده نوری نماینده تهران به وزیر صنعت: توضیح علت ارائه مجوز واردات توربین از کشور ایتالیا و توربین‌های دست دوم از چین و به وزیر جهاد کشاورزی: توضیح علت حضور شرکت‌های مواد غذایی ایرلندی برای فروش لبنیات به ایران.

موسوی اصل نماینده گرمی به وزیر جهاد کشاورزی: ‌ تسریع در رسیدگی به وضعیت دامداران صنعتی شهرستان.

کارخانه نماینده همدان به همراه ۱۰۳ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور: تعیین ضرب الاجل تجدید نظر در اقدامات داوطلبانه و از سرگیری کلیه فعالیت‌ها در چارچوب NPT بر اساس قانون اقدام متقابل و متناسب دولت در اجرای برجام در صورت عدم استرداد دارایی‌های سرقت شده و ادامه شیطنت‌ها و بدعهدی‌ها، کارشکنی و عدم پایبندی آمریکا در رفع تحریم‌ها و ایجاد فضای روانی مسموم در اجرای برجام.

حسن‌پور نماینده سیرجان به وزیر نفت: علت عدم اجرای کامل بند «ی» تبصره دو قانون بودجه کل کشور سال ۹۴ راجع به تامین قیررایگان.

رضایی نماینده جهرم به وزیر آموزش و پرورش: ‌توضیح علت عدم پاداش پایان خدمت معلمان شهرستان جهرم.

زاهدی نماینده کرمان به وزیر جهاد کشاورزی: متاسفانه در موضوع حمایت از مرغداری‌ها به ویژه مرغداری‌های صنعتی کوتاهی زیادی شده و آن‌ها در شرف ورشکستگی می‌باشند بایستی سریعا به مشکل رسیدگی گردد.

فلاحی نماینده اهر و هریس به وزیر بهداشت: ‌علت تعطیل شدن تولید واکسن تب برفکی در سرم سازی و به وزیر جهاد کشاورزی: ‌علت تعلل در تامین واکسن تب برفکی در منطقه اهر و هریس.

امیر آبادی و آشتیانی نمایندگان قم به وزرای صنعت و کار: ‌ تسریع در پرداخت حقوق کارگران مراکز تولیدی استان قم به ویژه معدن منگنز.

رحیم زارع نماینده آباده به وزیر جهاد کشاورزی: ‌ توضیح علت واردات شیر خشک و عدم حمایت از دامدارن داخلی کشور.

خضری نماینده پیرانشهر به وزیر کشور: تسریع در برخورداری کارکنان وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و بهداشت از فوق العاده مناطق محروم وکمتر توسعه یافته.

مقتدایی نماینده اصفهان بخشایش نماینده اردستان، امیر آبادی نماینده قم و حسینی نماینده قصر شیرین به رئیس جمهور ضرورت رسیدگی هرچه بیشتر به فرهنگیان، ‌دبیران و کارکنان آموزش و پرورش.

منوچهری نماینده پاوه به وزیر جهاد کشاورزی: ‌رسیدگی جدی به وضعیت تعاونی‌های تولیدی و واحدهای مرغداری و به وزیر آموزش و پرورش: ‌لزوم ارتقای سطح حقوق، مزایا و معیشت فرهنگیان و معلمان به وزیر نیرو: صدور دستور شروع عملیات اجرایی احداث سد جوانرود با توجه به اتمام طرح مطالعاتی این سد.

حاجی نماینده شاهین شهر به وزرای جهاد کشاورزی و اقتصاد: تسریع در رفع موانع صادرات محصولات کشاورزی صیفی کار و ضرورت حمایت از آنان.

بخشایش، کیایی‌نژاد و حسینی نمایندگان اردستان، ساوجبلاغ و قصرشیرین به وزیر علوم: دستور تبدیل وضعیت ۶ هزار کارمند قراردادی دانشگاه پیام نور به رسمی – آزمایشی و ارتقای آن‌ها

رهبری املشی نماینده رودسر و املش به وزیر نیرو: ضرورت احداث مخزن ذخیره آب شهرستان املش، تسریع در اتمام پروژه تصفیه خانه و ضرورت آبگیری سد در حوزه انتخابیه و به وزیر بهداشت: ضرورت تامین متخصصین و کارکنان مورد نیاز بیمارستان نیکوکار املش و به وزیر کار: ‌ارتقاء سطح نمایندگی تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان املش به اداره.

رستمیان نماینده دامغان به وزیر صنعت: لزوم ارتقای سطح ایمنی خودرو‌ها.

بشیری نماینده پاکدشت به وزیر جهاد کشاورزی: جلوگیری از واردات شیر خشک به کشور و به وزیر راه: ‌تسریع در نصب پل‌های عابر پیاده در شهرستان پاکدشت به ویژه پروژه‌های مسکن مهر، لزوم اقدام فوری برای تخصیص آب مورد نیاز برای زراعت کشاورزان از سرما.

حاجی، امیری، عارفی نمایندگان شاهین شهر، کهنوج و جیرفت به وزیر جهاد کشاورزی: ‌ لزوم برنامه ریزی صحیح برای حمایت از کشاورزان از طریق خرید تضمینی صیفی جات و صادرات آن.

جعفری، پژمانفر، ‌ بیرانوند، آریایی‌نژاد، نمایندگان بجنورد، مشهد، ‌بروجرد و ملایر به وزیر علوم: توضیح علت عدم اهتمام به فعال‌سازی و ایجاد رونق در کرسی‌های آزاد اندیشی به رغم تاکیدات رهبر معظم انقلاب.

رحمانی نماینده تاکستان به وزیر جهاد کشاورزی: تسریع در پرداخت بیمه باغداران و کشاورزان شهرستان تاکستان در سالهای زراعی ۹۴ و ۹۵.

سقایی نماینده استهبان و نی‌ریز به وزیر نیرو: با توجه به خشکسالی چرا در شهر فسا آب شرب از فضای سبز جدا نمی‌شود تا مردم مجبور نشوند تعدادی چاه آب آهکی درشهر استهبان احداث و آب آن را به فسا انتقال دهند و نتیجه آن خشک شدن چاه‌های منطقه باشد.

سودانی نماینده اهواز به وزیر ورزش: رسیدگی به وضعیت تیم فوتبال استقلال اهواز و بررسی علل شکست‌های سنگین منجر به سقوط آن از لیگ بر‌تر و به رئیس جمهور: جلوگیری از بروز حوادث غیر منتظره در شرکت لوله سازی خوزستان با اخراج کارگران باسابقه و بومی و به وزیر امور خارجه: طرح شکایت علیه دولت‌های ترکیه، عربستان و قطربه دلیل در اختیار قرار دادن سلاح‌های شیمیایی به داعش.

محجوب نماینده تهران به وزیر صنعت‌: ‌ جلوگیری از جابجایی و تعطیلی شرکت قدیمی صندوق نسوز کاوه از تهران و به وزیر کشور: توجه شهرداری به عیوب متعدد بزرگراه نواب و حل آن‌ها و به وزیر کار: دستور تصمیم گیری و پیگیری افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی توسط هیأت امنا و هیأت وزیران و به وزیر کشور: ‌ دستور اقدامات قانونی به پلیس راهور در طول بزرگراه شهید نواب و به رئیس جمهور: ‌ دستور لازم به سازمان مدیریت و برنامه ریزی جهت رسیدگی به موضوع تاثیر تعطیلات و بهره وری در ادارات دولتی و به وزیر نفت: دستور تفکیک و جداسازی آمار صادرات می‌عانات گازی و پتروشیمی از نفت بر‌ای شفافیت بیشتر و به وزرای کشور و آموزش و پرورش: اقدام لازم جهت تصرف و تحویل ۴ هزار متر زمین خیر مدرسه ساز در بخش زاغه استان لرستان و به رئیس جمهور و وزیر راه: با توجه به حساسیت‌های ایجاد شده در مورد خلیج فارس نام کریدور شمال – جنوب به خلیج فارس تبدیل شود و یکی از شرکت‌های بزرگ هواپیمایی به این نام تغییر یابند.

قاضی‌پور و دهقان نمایندگان ارومیه و چناران به وزیر کشور: جلوگیری از قاچاق کالا‌ها و محصولات کشاورزی در گمرکات و بازارچه‌های مرزی و معابر قاچاق و به رئیس جمهور: ‌صدور دستور برای اجرای قوانین مصوبه مجلس از جمله تبدیل وضعیت مربیان فنی و حرفه‌ای.

 

کد خبر : ۳۶۹۴۱۷