خبرگزاری کار ایران

شمخانی:

رخداد «خان طومان» نشان داد که نگرانی‌های مطرح شده از سوی ایران کاملاً درست بود

نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی عصر یک‌شنبه با حضور در همایش فرآیند قانون‌گذاری، الزامات و راهکارها در مجمع منتخبین دهمین دوره مجلس شورای اسلامی سخنرانی کرد و به پرسش‌های حاضران پاسخ گفت.

به گزارش ایلنا، علی شمخانی در این همایش که در ساختمان قدیمی مجلس شورای اسلامی و با حضور 272 نفر از منتخبان از سراسر کشور برگزار شد اولویت‌های اصلی کشور در حوزه امنیت ملی و کارکردهای انحصاری مجلس برای دستیابی به اهداف کشور در بخش‌های اقتصادی، امنیتی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را تشریح کرد.

او با اشاره به تأثیرات مستقیم بحران‌های اقتصادی بر تحولات سیاسی، امنیتی و اجتماعی اظهار کرد: مهم‌ترین اولویت کشور که می‌بایست در فضای مبتنی بر مفاهمه و همکاری ملی مورد توجه، اقدام و عمل مجموعه دستگاه‌های کشور قرار بگیرد رسیدگی به مشکلات اقتصادی و معیشتی است.

شمخانی با تبیین چالش‌های اصلی در بخش اقتصاد، مدیریت هوشمندانه تهدیدات و بهره‌گیری از فرصت‌هایی که به دلیل تحولات منطقه‌یی و بین‌المللی پیش روی کشور قرار گرفته است را مورد تأکید قرار داد و افزود: اقتصاد مقاومتی که بر اساس ساز و کاری علمی و با بهره‌گیری از نظرات کارشناسی مجموعه ظرفیت‌های علمی و اجرایی کشور تدوین و ابلاغ شده نقشه راه منحصر به فرد عبور از شرایط نابسامان اقتصادی است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به ضرورت حمایت همه‌جانبه از دولت در مسیر پیگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و هدایت کشور به سوی توسعه درون‌زا اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی با تدوین قوانین مناسب می‌تواند معضلات مهمی که مانع تأثیرگذاری تلاش‌های دولت برای سرعت بخشیدن به روند توسعه است را از میان بردارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تشریح شرایط سیاسی و امنیتی حوزه پیرامونی کشور و جایگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران در ایجاد ثبات و امنیت در منطقه افزود: تغییر ماهیت تهدیدات و ورود بازیگران جدید به این عرصه فضای بسیار پیچیده‌ای را بر محیط امنیتی جمهوری اسلامی حاکم کرده است.

شمخانی تلاش کشورهای فرامنطقه‌ای و متحدان منطقه‌ای آنان برای بهره‌گیری از گروه‌های تروریستی و جریانات تکفیری به منظور تغییر اولویت‌های اصلی جهان اسلام به نفع امنیت رژیم صهیونیستی را ریشه تداوم بحران در منطقه عنوان کرد و گفت: نیروهای مسلح مقتدر و دستگاه‌های امنیتی کارآزموده جمهوری اسلامی ایران با رصد مستمر تهدیدات امنیت ملی با هوشیاری کامل، شناسایی و مقابله سخت و نرم با تهدیدات را در دستور کار داشته و تاکنون هرگونه شیطنت دشمن را قبل از فعلیت یافتن سرکوب کرده‌اند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به سوءاستفاده گروه‌های تروریستی از شرایط آتش‌بس در سوریه و انجام تحرکات محدود در جنوب حلب افزود: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای مطرح شدن طرح آتش بس ضمن مخالفت نکردن با اصل آن، اشکالات ساختاری را متوجه این طرح می‌دانست.

وی افزود: رخداد خان طومان نشان داد که نگرانی‌های مطرح شده از سوی ایران کاملاً درست و متناسب با واقعیت‌های صحنه بوده و آتش‌بس صرفاً فرصتی برای بازسازی گروه‌های تروریستی از سوی دولت‌های حامی آنان خواهد بود.

کد خبر : ۳۶۹۱۸۵