خبرگزاری کار ایران

اژه‌ای در نشست خبری:

هیچ مستند قانونی از سوی حداد عادل به قوه قضاییه ارائه نشده است

سخنگوی قوه قضاییه گفت: هیچ‌گونه مستنداتی از سمت حداد عادل به دستگاه قضایی ارائه نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به روند ورود سازمان بازرسی کل کشور به پرونده‌های مطروحه اعلام کرد: در مورد اینکه بازرسی کل کشور به جایی برود و در جایی حضور بهم رساند نمی‌توانیم بگوییم که جرم در آنجا محقق شده است، لذا می‌بایست تحقق جرم و عناصر متشکله جرم بررسی و نمایان شود تا بتوان به پرونده ورود کرد. به عنوان مثال بحث ورود به پرونده‌های قاچاق کالا و ارز یکی از موضوعاتی است که علاوه بر به خطر انداختن اقتصاد مقاومتی می‌تواند چرخه تولید کشور را با مشکل روبرو کند به طوری که بسیاری از تولیدکنندگان کشورمان بر همین اساس کسب و کار خود را تعطیل کردند.

وی افزود: در اینجا ممکن است سوالی مطرح شود که آیا قوانین ما برای مبارزه با قاچاق کفایت می‌کند یا خیر که به نظر من پاسخ به این سوال منفی است و باید قوانین مدون‌تر و قوی‌تری برای این موضوع طرح و تصویب شود به گونه‌ای که این موارد می‌بایست هزینه را برای قاچاقچی به بالا‌ترین حد برساند و در سال ۹۵ قوه قضائیه درصدد است تا با هماهنگی ارگان‌های ذیربط از جمله نیروی انتظامی بتواند گام بزرگی را در این خصوص بردارد. در این بین مسئله‌ای که مهم است این خواهد بود که دستگاه‌ها نباید در این خصوص توپ را به زمین یکدیگر بیندازند.

اژه‌ای در پایان در خصوص اظهارات حداد عادل مبنی بر ارائه مستندات قوه قضائیه خاطرنشان کرد: هیچ‌گونه مستنداتی از سمت ایشان به دستگاه قضایی ارائه نشده است.

کد خبر : ۳۶۹۰۹۷