خبرگزاری کار ایران

عارف در همایش فراکسیون امید:

خود را مدیون حمایت مردم و بزرگان اصلاح‌طلب می‌دانیم

منتخب اول مردم تهران تاکید کرد: رسیدن ما به این نقطه مدیون حمایت مردم و شخصیت‌های والای سیاسی و نخبگان و فعالان سیاسی اصلاح‌طلب و احزاب و اقشار مختلف است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عارف در ابتدای سخنان خود در نشست هم‌اندیشی منتخبان فراکسیون امید درگذشت حسین‌زاده نماینده مراغه را تسلیت گفت.

او از حضور مردم در انتخابات ۹۴ و اردیبهشت ۹۵ تشکر کرد و‌ آن را نتیجه حمایت‌های رهبر انقلاب در دعوت مردم به مشارکت با نشاط خواند.

منتخب مردم تهران گفت: رای مردم نشان داد ملت در پی اعتدال و رهایی از قانون‌گریزی و اتلاف منابع هستند. تغییری که مردم به دنبال آن هستند تغییر در چارچوب قانون اساسی است.

عارف منتخبان لیست امید را مدیون این اقبال بزرگوارانه مردم خواند و افزود: انتخابات ریاست جمهوی سال ۹۲ نشان داد ملت با انتخاب روحانی در پی تغییر ریل مملکت به سوی قانون‌مداری و دوری از تندروی در فضای بین‌المللی و داخلی هستند.

منتخب اول مردم تهران تاکید کرد: شیوه اصلاح‌طلبانه و میانه‌روانه شیوه منتخب مردم بوده است با فهم این واقعیت جریان اصلاحات در راه خواست مردم قدم برداشت و حماسه‌ای ماندگار هم در رقابت و هم در مشارکت خلق کرد.

عارف اضافه کرد: باید از رهبر انقلاب تشکر کنیم که از همه شهروندان برای شرکت در انتخابات دعوت کردند. همچنین از وزارت کشور که با صیانت از آرای مردم در انتخابات تلاش کرد، تشکر می‌کنیم

او به تشکیل شورای عالی سیاست گذاری برای ایجاد ائتلاف امید و سازماندهی مشارکت فعالان سیاسی اشاره کرد و گفت: ما به درستی دریافتیم که مردم چه می‌خواهند و چگونه می‌توان به دولت کمک کرد و اعتدال را معیار هر حرکت قرار داد.

او گفت: از یاد نبریم که رسیدن ما به این نقطه مدیون حمایت مردم و شخصیت‌های والای سیاسی و نخبگان و فعالان سیاسی اصلاح‌طلب و احزاب و اقشار مختلف است.

عارف ادامه دا:د این نشست ارزنده حاصل خرد و اقدام جمعی است که نتیجه آن تلاش اخلاقی و مسئولانه احزاب اصلاح‌طلب و اعتدال‌گراست.

او خاطر‌نشان کرد" ما این نتیجه را از آن خود نمی‌دانیم بلکه متعلق به نظام و مردم و رهبری و شخصیت‌های بزرگ اصلاح‌طلب می‌دانیم.

عارف با اشاره به برنامه جامع اصلاح‌طلبان موسوم به برجا ابراز داشت: ما برای مشارکت و تفاهم در راستای سیاست‌های کلی نظام در بخش‌های مختلف و برجای ۱۲۸ بندی که مستحضرید برای اولین بار اصلح‌طلبان با برنامه شرکت کرده‌اند، آمادگی داریم.

او توضیح داد: اولین بند این برجا اصلاحات ساختاری است و بند دوم اجرایی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی.  خوشحالیم که رهبری امسال را سال اقدام و عمل اقتصاد مقاومتی نام‌گذاری کردند.

عارف در پایان ضمن اشاره به اینکه او صحبت خود را کوتاه کرده و زمان را به جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان برای سخنرانی داده است، گفت: اولویت ما در مجلس این محورهاست و شعار ما در مجلس امید، آرامش و رونق اقتصادی خواهد بود

کد خبر : ۳۶۸۶۵۱