خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام موسوی‌لاری:

سال ۹۶ گام بزرگتری را برمی‌داریم/ در مجلس برنامه‌ها را با خردجمعی پیش ببرید

وزیر کشور دولت اصلاحالت گفت: امروز گمان می‌کنم در سال ۹۶ گام بزرگتری از سال ۹۴ برداریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالواحد موسوی‌لاری در نشست هم‌اندیشی منتخبان فراکسیون امید گفت: به همه راه‌یافتگان به مجلس دهم تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم خدا کمک کند تا نمایندگان در مسیری که صلاح است، حرکت کنند.

موسوی‌لاری با بیان اینکه مقایسه نتایج انتخابات ۹۲ با انتخابات ۸۴ نشان می‌دهد تا چه اندازه اختلاف داشتن یا همدل بودن می‌تواند در نتیجه انتخابات تاثیرگذار باشد، گفت: چهره‌های تاثیرگذار در انتخابات ۹۲ با رایزنی و تعامل و اکتفا کردن به حداقل‌ها نتایجی رقم زدند که با خواست عمومی ملت همراه بود و منجر به خروج ملت از شرایط سخت هشت سال گذشته شد. گذشت داوطلبانه دکتر عارف و بیانات جهت‌دار آقای روحانی و همراهی همه گروه‌ها و احزاب باعث شد به سمتی حرکت کنیم که دورنمای تحول، خود را نشان دهد و دولت با میثاقی که با مردم بسته بود حرکت کرد و در عرصه بین‌المللی با تدبیر، بزرگ‌ترین معادله ایران را حل کرد.

وزیر کشور دولت اصلاحالت با مقایسه دوران هشت‌ساله احمدی‌نژاد و دولت روحانی گفت: در این مسیر اصلاح‌طلبان نیز طی جلسات زیادی با احزاب و نهادهای مختلف مثل شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان و با تشریک مساعی به یک نقطه رسیدند که تجربه سال ۹۲ را در سال ۹۴ تکمیل کنند.

وی گفت: گام اول اصلاح‌طلبان در سال ۹۲ بود و گام دوم درسال ۹۴ برداشته شد و خوشبختانه با همه سختی‌ها، مشکلات پشت سر گذاشته شد و بحمدالله مسیری که طی شد همراهی و همدلی بود و در ‌‌نهایت شورای عالی سیاستگذاری از دل این جلسات بیرون آمد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب مهم‌ترین راهبرد شورای عالی را عدم تصمیم‌گیری در مرکز خواند و گفت: تصمیم گرفته شد که فعالان حزبی و مدیران خوشنام و نمایندگان احزاب و چهره‌های محبوب منطقه در هر حوزه‌ای درباره انتخابات آن حوزه تصمیم بگیرند و اگر اختلافی پیش آمد به مرکز منتقل کنند و امروز گمان می‌کنم در سال ۹۶ گام بزرگتری از سال ۹۴ برداریم.

موسوی‌لاری برنامه‌محور بودن لیست امید را مهم‌ترین شاخصه نمایندگان در مجلس دهم خواند و ابراز امیدواری کرد: شعار آرامش، امید و رونق اقتصادی با تلاش این نمایندگان باید محقق شود.

وی ضمن احترام به نظرات همه نمایندگان از‌ آن‌ها خواست با تکیه بر تجربه‌های همدلی اصلاح‌طلبان در انتخابات و انتظار جامعه از آنان به تصمیم‌های فراکسیون اصلاح‌طلبان احترام بگذارند و برنامه‌ها را در مجلس با خرد جمعی پیش ببرند.

 

کد خبر : ۳۶۸۶۳۶