خبرگزاری کار ایران

در جریان سفر به هلسینکی مطرح شد؛

رایزنی‌های کنسولی قشقاوی/توافق درباره سفر قریب‌الوقوع ظریف به فنلاند

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه در دیدار با مقام‌های فنلاند درباره گسترش روابط اقتصادی و ایجاد تسهیلات روادید تجار گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، حسن قشقاوی که جهت بررسی امور ایرانیان و روابط کنسولی به فنلاند سفر کرده بود با پتری اورپو وزیر کشور فنلاند دیدار و در خصوص ارتقای همکاری‌های کنسولی، مبارزه با تروریسم، قاچاق انسان، قاچاق مواد مخدر و جرائم سازمان یافته مذاکره کرد.

معاون وزیر امور خارجه همچنین از وزیر کشور فنلاند برای دیدار از ایران و مذاکره با همتای خود دعوت به عمل آورد و طرفین بر برقراری تماس‌های کارشناسی برای بررسی عملی ساختن همکاری‌های مذکور تاکید کردند.

ایران آماده حل مشکلات از طریق مذاکره است

قشقاوی همچنین با پیتر استانلود قائم مقام وزارت امور خارجه فنلاند دیدار و گفت‌وگو کرد که طرفین با اشاره به وضعیت خوب روابط دو کشور، بر ادامه مشورت‌های منظم سیاسی، مبادلات اقتصادی و رفت و آمدهای فرهنگی تاکید کردند.

استانلود با اشاره به آثار منفی تنش عربستان و ایران در منطقه خواستار کاهش اختلافات از طریق گفت‌وگو شد که معاون وزیر امور خارجه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره آماده حل مشکلات از طریق مذاکره بوده است.

وی در خصوص ایجاد تسهیلات برای رفت و آمد تجار و گردشگران بین دو کشور، برای مذاکرات کارشناسی و همکاری گسترده اعلام آمادگی کرد.

بر اساس این گزارش، هر دو طرف برای موفقیت سفر قریب‌الوقوع محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه به هلسینکی برای تحکیم روابط و همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی ابراز امیدواری کردند.

فضای مساعد در روابط تهران-هلسینکی

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه همچنین با آنتی کایکونن رییس کمیته امور خارجی پارلمانی فنلاند دیدار کرد.

کایکونن در این دیدار فضای روابط دو کشور را بسیار مساعد توصیف کرد و گفت: سال گذشته دو هیات مهم اقتصادی و تجاری فنلاندی به جمهوری اسلامی ایران سفر کردند و در جهت روابط پارلمانی سفر فروردین ماه ۹۵ کمیته امور خارجی فنلاند به تهران مثبت و سازنده ارزیابی می‌شود.

وی با اشاره به سابقه تاریخی روابط دو کشور و سفر فروردین ماه خود و هشت نفر از اعضای کمیته امور خارجی پارلمان به تهران و ملاقات با مسئولان مجلس و وزارت امور خارجه زمینه توسعه روابط دو کشور به ویژه همکاری‌های پارلمانی را مساعد توصیف کرد.

کد خبر : ۳۶۸۴۵۹