خبرگزاری کار ایران

آیت الله اعرافی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

مراجع تقلید در کنار مردم از برجام حمایت کردند

امام جمعه قم با بیان اینکه مراجع تقلید و علما، با درک شرایط کشور از برجام حمایت می‌کنند، گفت: برای عبور از بحران‌ها، بایستی بر مذاکرات و تعامل با جهان تأکید کنیم.

آیت الله علیرضا اعرافی عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره حمایت مراجع تقلید و علما از برجام و توافق هسته‌ای اظهار داشت: کشور در شرایط حساس و دشواری قرار داشت و اقدامی که تحت عنوان توافق هسته‌ای و برجام، با نظارت رهبری معظم انقلاب انجام شد، مورد توجه مراجع معظم تقلید نیز قرار دارد.

رئیس جامعة المصطفی (ص) العالمیة، افزود: ‌مراجع معظم تقلید، هم در تأیید و پشتیبانی از مذاکرات هسته‌ای و گره گشایی‌هایی که بر اثر این توافق برای کشور و مردم حاصل شد، در کنار دولت و مردم حضور دارند و از دولت و مذاکره کنندگان پشتیبانی می‌کنند و احیانا اگر نقصی هم باشد آن را منعکس می‌کنند.

امام جمعه قم خاطرنشان گفت: ‌ به نظرم توجه به مسائل داخلی و بین المللی توسط مراجع بزرگوار تقلید و موضع گیری‌های آنان، مجموعا نشان دهنده این است که ما برای عبور از بحران‌ها، بایستی بر مذاکرات و تعامل با جهان تأکید کنیم.

آیت الله اعرافی افزود: ‌ضمن اینکه همه هم این موضوع را توجه دارند که مقوله و جایگاه مقاومت، استواری کشور در مقاومت و همچنین حمایت از مقاومت در منطقه و همین طور اقتدار علمی و فناوری کشور، در حقیقت پشتوانه دیپلماسی ماست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: ‌ نگاه جامعه ما باید این باشد که دیپلماسی ما، مقاومت ما و پیشرفت کشور، همه و همه، همانند یک منظومه‌ای است که می‌تواند کشور را به سمت سعادت و ترقی هدایت کند.

کد خبر : ۳۶۷۶۹۶