خبرگزاری کار ایران

باهنر در پاسخ به نطق کوچک‌زاده:

بسیاری از نمایندگان بابت هزینه‌هایشان هنوز بدهکار هستند

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: مبلغ پرداخت شده بابت هزینه‌های نمایندگی به نمایندگان مجلس نهم در حکم درآمدهای آنان ثبت شده‌است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، محمدرضا باهنر در پاسخ به بخش‌های از نطق میان‌دستور امروز مهدی کوچک‌زاده درباره هزینه‌های پرداختی مجلس به نمایندگان، اعلام کرد: همه‌جا این هزینه‌ها مشخص بوده، اعلام هم می‌کردیم و در فیش‌های حقوقی نمایندگان نیز ثبت است که از ۳.۵ تا ۵ میلیون تومان پرداخت کردیم.

نائب‌رئیس دوم مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی نمایندگان ۴ تا ۵ دفتر در حوزه انتخابیه داشتند و حتی کارمند، ساختمان و هزینه‌های خدمات عمومی اعم از آب، برق، تلفن ثابت و تلفن همراه‌شان از این محل پرداخت می‌شد. حالا اگر نماینده‌ای این مبالغ را هزینه نکرده و ۳۰۰-۴۰۰ میلیون تومان طی ۴ سال جمع کرده، شنوندگان مطلع باشند که بسیاری از نمایندگان بابت هزینه‌هایشان هنوز بدهکار هستند.

او خاطرنشان کرد: این‌گونه برداشت نشود که نمایندگان طی ۴ سال ۴۰۰-۵۰۰ میلیون تومان، یعنی ماهی ۵-۶ میلیون تومان دریافت کرده‌اند؛ این مبالغ جزو درآمدهای شخصیشان بوده است.

باهنر یادآور شد: آقای کوچک‌زاده هم گفت این مبالغ را هزینه نکرده و در صندوق قرض‌الحسنه نگهداری کرده است که خداوند به ایشان عوض دهد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، مهدی کوچک‌زاده در نطق میان دستور امروز مجلس شورای اسلامی، گفت: جمع دریافتی‌هایم از ناحیه حق‌التدریسی دانشگاه و حق ماموریت‌های خارج از کشور و جوایز اهدائی و هزینه‌های نمایندگی بیش از یک میلیارد و ۲۱۰ میلیون تومان است.

این نماینده مردم تهران در مجلس نهم دریافتی‌هایش از ناحیه حق‌التدریسی دانشگاه را حدود ۹۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این مبلغ را به همراه ۱۲۰ میلیون تومان از ناحیه جایزه‌ها و ماموریت‌های خارج از کشور که بیشتر از انگشتان یک دست نبود، از‌‌ همان زمان وصول در دو صندوق قرض‌الحسنه یکی در دانشگاه تربیت مدرس و دیگری در بیرون از دانشگاه در بنیاد خدمات اسلامی برای پرداخت به مردم قرار دادم و اداره کنندگان این وجه کتبا و شفا‌ها می‌دانند که در غیاب بنده اداره و مدیریت این وجوه با ولی امر خواهد بود.

کوچک‌زاده همچنین مبالغ دریافتی از مجلس شورای اسلامی تحت عنوان هزینه‌های نمایندگی را بیش از یک میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: کل هزینه‌های نمایندگی طی ۱۲ سال نمایندگی اندکی بیش از یک میلیارد تومان است که هر سال خمس آن را پرداخت کردم در حد توانایی شناسایی ایثارگران و خدمت‌گزاران انقلاب و اسلام به صورت قرض‌الحسنه در اختیار آنان قرار دادم که اسناد آن موجود است، بنده از این مبلغ هیچ استفاده شخصی نکردم.

کوچک‌زاده ادامه داد: چنانچه متولیان امر مقاومت اسلامی و مدافعان غیور و شریف حرم سرداران سپاه اسلام صلاح بدانند این مبلغ ناچیز را لایق بدانند، مایلم این مبلغ را تمام و کمال در اختیارشان بزارم تا صرف مقاومت اسلامی و خانواده‌ها و بازماندگان شهدای حرم گردد. شاید خداوند متعال به فضل و کمالش این بنده حقیر را لایق مبارزه با مال دانسته و آن را قبول و مقدمه فراهم شدن توفیق جهاد با جان در عرصه مقاومت اسلامی قرار دهد. افتخار می‌کنم در دفاع از حرم به شهادت برسم. امام حسین (ع) ۵۸ سال عمر کرد و بنده نیز ۵۸ ساله‌ام، از دنیا چه می‌خواهم؟

کوچک‌زاده تاکید کرد: با این‌حال آنچه در این ۱۲ سال در این دنیا – آخرت به کسی مربوط نیست – نصیبم شد فحش، تهمت و ناجوانمردی هتاکانی بود که در پوشش هواداری از مدعیان ادب مرد بِه ز دولت اوست و زنده باد و مرده باد روانه بنده شد.

کد خبر : ۳۶۷۵۹۲