خبرگزاری کار ایران

کمال خرازی در دیدار رمضان عبدالله:

هدف از درگیری‌های سوریه از بین‌‌بردن کشورهای عضو جبهه مقاومت بود

رمضان عبدالله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین که در تهران به سر می برد، عصر روز دوشنبه با دکتر خرازی، رییس شورای راهبردی روابط خارجی دیدار کرد.

رییس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: هدف از درگیری‌های سوریه به فراموشی سپردن مساله فلسطین و از بین بردن کشورهای عضو جبهه مقاومت بود. 

به گزارش ایلنا، دو طرف در این ملاقات با توجه به شرایط حساس منطقه‌ای و توطئه دشمنان علیه مردم فلسطین تاکید کردند که نباید شکافی میان مبارزان فلسطینی پدید آید و باید روند تحولات به سویی باشد که همچون گذشته، مساله فلسطین اولویت اول منطقه و جهان اسلام به شمار آید. 

خرازی در این دیدار اظهار کرد: هدف از درگیری‌های سوریه که رژیم صهیونیستی، آمریکا و مرتجعین منطقه آن را شکل دادند، اجرای اصلاحات نبود، بلکه به فراموشی سپردن مساله فلسطین و از بین بردن کشورهای عضو جبهه مقاومت بود. 

وی افزود: مساله فلسطین برای بعضی کشورهای مرتجع منطقه همچون استخوانی در گلو بود که می‌خواستند از آن خلاصی یابند، از این رو اقدامات آن‌ها به نفع آمریکا و رژیم صهیونیستی است. 

رییس شورای راهبردی روابط خارجی ادامه داد: مقابله اخیر این دسته از کشور‌ها با حزب الله لبنان و تروریستی خواندن آن هم برای کمک به رژیم صهیونیستی است. 

در این ملاقات، بر حمایت از مبارزان داخل سرزمین‌های فلسطینی تاکید شد و رمضان عبدالله اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران تنها حامی مردم فلسطین است. 

وی افزود: مقاومت مردم فلسطین با حمایت دوستان خود تا آزادی سرزمین‌های اشغالی همچنان ادامه خواهد یافت. 

رمضان عبدالله با ابراز تاسف از اینکه سازمان همکاری اسلامی که هدف تاسیس آن حمایت از جنبش فلسطین بود، اما امروز علیه مردم و حامیان مقاومت فلسطین تصمیم گیری می‌کند، گفت: متاسفانه مساله فلسطین از دستور کار کشورهای عربی خارج شده است؛ امروز آن‌ها نه اسراییل، بلکه ایران را دشمن خود محسوب می‌کنند.

کد خبر : ۳۶۷۳۱۹