خبرگزاری کار ایران

ایلنا بررسی می‌کند؛

در کدام شهرها گرایش سیاسی نمایندگان به سمت هیچ گروهی نیست

asdasd
کد خبر : ۳۶۶۷۷۸

در گزارش‌های‌ قبلی شهرهایی که در آن‌ها اصلاح‌طلبان یا اصولگرایان به پیروزی رسیده بودند بررسی شده بود. اما در بعضی شهر‌ها نتایج به شکلی است که نمی‌‌شود از پیروزی قاطع اصلاح‌طلبان یا اصولگرایان صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا, در کرج دو نماینده مستقل به مجلس رفتند که یکی نزدیک به اصلاح‌طلبان و دیگری نزدیک به اصولگرایان بود.

در تبریز نیز از شش نماینده سه نفر اصلاح‌طلب و سه نفر اصولگرا بودند که البته گرایش اصولگرایی منادی سفیدان پررنگ نیست و مورد حمایت حزب اعتدال و توسعه بود.

در ارومیه نیز در دور اول نادر قاضی‌پور وارد مجلس شد که البته ممکن است در مرحله تایید اعتبارنامه با مخالفت برخی نمایندگان مجلس مواجه شود.

در دور دوم نیز یک چهره اصلاح‌طلب حاضر در لیست امید و یک چهره مستقل وارد مجلس شدند. اصولگرایان در ارومیه در دور دوم از هیچ نامزدی حمایت نکرده بودند.

در زاهدان نیز دو نماینده، یکی اصلاح‌طلب و از لیست امید و دیگری اصولگرا وارد مجلس شدند.

در اراک در دور اول یکی از گزینه‌های لیست اصولگرایان وارد مجلس شد با این حال علی اکبر کریمی حاضر نشد در دور دوم از نامزد اصولگرایان، آصفری حمایت کند و در موضع‌گیری‌ها نشان داد از اصوالگرایان نزدیک به دولت است.

در دور دوم نامزد اصلاح‌طلبان توانست «آصفری» را شکست دهد و راهی خانه ملت شود.

در سنندج نیز که اصولگرایان پایگاه رای بالایی ندارند دو چهره اصلاح‌طلب مقابل دو چهره مستقل شکست خوردند و نمایندگان سنندج گرایش سیاسی مشخصی ندارند.

در خرم آباد نیز کرسی‌های مجلس در دور دوم به صورت مساوی بین اصلاح‌طلبان و اصولگرایان تقسیم شد. سه نامزد راه یافته به دور دوم از بین چهار نامزد گرایش اصلاح‌طلبی داشتند و همین مسئله موجب اختلاف بین اصلاح‌طلبان شده بود.

در دزفول نیز که بزرگ‌ترین شهر خوزستان بعد از اهواز به حساب می‌رود پاپی‌زاده در حالی وارد مجلس شد که در لیست اصلاح‌طلبان و اصولگرایان قرار نداشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز