خبرگزاری کار ایران

امیر پوردستان:

جایگاه تعیلم و تربیت رفیع‌تر از جایگاه شهید و شهادت است

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: اهمیت تعلیم و تربیت در دین مبین اسلام رفیع‌تر از جایگاه شهید و شهادت است.

به گزارش ایلنا، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش در مراسم گرامی‌داشت روز معلم که در دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا (دافوس) برگزار شد، با اشاره به مقام شامخ معلمین گفت: اهمیت تعلیم و تربیت در دین مبین اسلام به اندازه‌ای است که طبق آیات و روایات این جایگاه رفیع‌تر از جایگاه شهید و شهادت است.

وی افزود: دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش استادان و معلمان برجسته‌ای را در خود جای داده؛ که مرحوم سرلشکر سلیمی یکی از آن بزرگواران بود؛ که هم در عرصه استادی پیشگام بود و هم یکی از موثرترین افسران در جلوگیری از انحلال ارتش و سپس در سال های دفاع مقدس به شمار می‌آمد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در بخش دیگر سخنانش به عملکرد ارتش در دوران دفاع مقدس اشاره و تصریح کرد: ارتش در روزهای آغازین جنگ به ندای "هل من ناصر ینصرنی" امام خمینی(ره) پاسخ مثبت داد و متعاقب آن خیل وسیعی از نظامیان اعم از نیروهای زمینی، هوایی و دریایی وارد عرصه مقابله با دشمن شدند.

وی در ادامه با اشاره به حضور مقتدرانه ارتش در ساماندهی غائله کردستان و مقابله با ضد انقلاب گفت: نیروی زمینی در همان دوره حدود دو هزار شهید را تقدیم انقلاب کرد.

بر اساس این گزارش، امروز 12 اردیبهشت ماه؛ در سالروز شهادت استاد فرزانه، علامه شهید آیت الله مرتضی مطهری که به نام روز معلم نامگذاری شده است؛ علاوه بر دافوس آجا در سایر مراکز آموزشی، پژوهشی و دانشگاهی ارتش در سراسر کشور به مناسبت بزرگداشت این روز مراسم و برنامه های متنوع فرهنگی پیش بینی شده است.

 

کد خبر : ۳۶۶۷۲۲