خبرگزاری کار ایران

سردار پاکپور:

به هر اقدام و حرکت تروریستی ضدانقلاب پاسخ سخت و پشیمان‌کننده می‌دهیم

فرمانده نیروی زمینی سپاه با تاکید برآمادگی همه جانبه یگان‌های عملیاتی شمالغرب و غرب کشور گفت: به هر اقدام و حرکت تروریستی پاسخ سخت و پشیمان کننده می‌دهیم.

به گزارش ایلنا، سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور در همایش فرماندهان عملیاتی قرارگاه‌های حمزه سیدالشهداء (ع) و نجف اشرف که با حضور فرماندهان یگان‌های نیروی زمینی سپاه انتظامی و مرزبانی ناجا و اداره کل اطلاعات شمالغرب و غرب کشوردر ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: تامین امنیت در منطقه شمالغرب و غرب کشور، استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه، مدیون مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های کلیهٔ نیروهای رزمنده بویژه دلاورمردان قرارگاه حمزه سیدالشهداء (ع) و نجف اشرف است.

وی با اشاره به اهمیت ارتقای آمادگی‌های لازم برای رویارویی با تهدیدات و خطرات ناشی از وضعیت منطقه افزود: اوضاع سیاسی امنیتی کشورهای پیرامونی و بحران‌های ایجاد شده در این کشور‌ها می‌طلبد که ما آمادگی‌های همه جانبهٔ خود را توسعه و افزایش دهیم و لذا تردیدی نیست که این آمادگی‌ها عامل اصلی بازدارندگی می‌باشد.

پاکپور تصریح کرد: ما بحمدالله این آمادگی را داریم که به هر نوع اقدام و حرکت تروریستی ضد انقلاب پاسخ سخت و پشیمان کننده دهیم و تروریست‌ها در هر محل و نقطه‌ای که باشند این حق را برای خود قائل هستیم که آن‌ها را مورد هجوم قرار داده و نابود کنیم.

فرمانده نیروی زمینی سپاه در ادامه اظهار کرد: سعودی‌ها تلاش می‌کنند با استفاده از عناصر ضد انقلاب و شرور و سازماندهی آن‌ها در آن سوی مرز نسبت به برهم زدن امنیت کشور اقدام کنند که تلاش‌های آن‌ها تاکنون راه به جایی نبرده و ان‌شاءالله با آمادگی و تلاشی که رزمندگان ما دارند همه نقشه‌های آن‌ها نقش بر آب خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که «دشمنان ایران اسلامی درصدد هستند تا بین شیعیان و برادران اهل سنت در منطقه تفرقه ایجاد کنند» گفت: ایجاد تقرفه و چند دستگی نقشه شوم دشمنان ایران اسلامی در دوره‌های مختلف بوده است که البته با شکست روبرو بوده‌اند.

پاکپور وجود آرامش و امنیت پایدار در منطقه را حاصل وفاق ملی، همدلی و انسجام درونی ایران اسلامی دانست و افزود: انگیزه و روحیه شهادت طلبی و ایثارگری در رزمندگان اسلام در مرزهای جمهوری اسلامی ایران یکی دیگر از عوامل پایداری امنیت در منطقه است.

وی در پایان بالابردن انگیزه و معنویت در نیرو‌ها و حفظ آمادگی‌های رزمی در کلیه سطوح همراه با کنترل مرز‌ها را امری مهم و حیاتی قلمداد و خاطرنشان کرد: نیروهای نظامی و انتظامی ما باید با اشراف اطلاعاتی و امنیتی بیش از پیش، استمرار آموزش‌ها و تمرینات نظامی را یکی از اصول مهم موفقیت در میادین مختلف به شمار آورند.

در این مراسم همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین محمد رضایی مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی زمینی سپاه پیرامون نقش روحیه جهادی و معنویت در آمادگی‌های نیروهای رزمی و عملیاتی برای مقابله با تهدیدات و اجرای موفق ماموریت‌های محوله سخنرانی کرد.

در این مراسم از خانواده معظم شهدا تجلیل شد.

کد خبر : ۳۶۵۸۹۶