خبرگزاری کار ایران

در حاشیه اجلاس مسکو؛

سرپرست وزارت دفاع افغانستان با سردار دهقان در مسکو دیدار کرد

asdasd
کد خبر : ۳۶۵۸۵۶

سرپرست وزارت دفاع افغانستان و رئیس هیئت نمایندگی کشور افغانستان در کنفرانس امنیت بین‌المللی مسکو ۲۰۱۶ در حاشیه این کنفرانس با وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران دیدار و پیرامون مسائل دو جانبه و منطقه‌ای گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، سردار حسین دهقان در این دیدار با تأکید بر ضرورت ایجاد ثبات و امنیت پایدار در افغانستان اظهار امیدواری کرد: با خروج نیروهای بیگانه از افغانستان و تلاش و مجاهدت ملت، دولت و ارتش افغانستان شاهد استقرار امنیت بومی، رفاه، آسایش و پیشرفت که حق طبیعی و مسلم مردم رنج دیده افغانستان است باشیم.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران توسعه و تعمیق همکاری‌های دفاعی دو کشور را حائز اهمیت دانست و گفت: این همکاری‌ها می‌تواند نقش مهمی در مهار عوامل و مولفه های ناامنی در منطقه داشته باشد.

سرپرست وزارت دفاع افغانستان نیز در این دیدار با تشریح آخرین وضعیت و تحولات کشور افغانستان به ویژه در حوزه دفاعی-امنیتی خواستار تداوم کمک ها و حمایت های جمهوری اسلامی ایران برای استقرار ثبات و امنیت در افغانستان شد.

وی با تمجید از حمایت‌های بی‌دریغ جمهوری اسلامی ایران در جریان مبارزات جهادی مردم افغانستان علیه تجاوز اشغالگران و تروریسم بر گسترش همکاری های همه جانبه تهران و کابل تأکید کرد.

محمد معصوم استانکزی با تأکید مفاد سخنرانی سردار دهقان در کنفرانس امنیت بین‌المللی مسکو و اشتراک نظر دو کشور در اکثر مسائل مهم منطقه‌ای تصریح کرد: دوکشور ایران و افغانستان در کنار یکدیگر می توانند نقش تعیین کننده‌ای درمهار بحران‌هایی نظیر تروریسم و قاچاق مواد مخدر ایفاء کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز