خبرگزاری کار ایران

تاکید وزرای دفاع ایران و روسیه بر تشدید جنگ علیه تروریسم

وزیر دفاع کشورمان که به مسکو سفر کرده در حاشیه کنفرانس امنیت بین‌المللی با ارتشبد سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه دیدار و پیرامون مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگو کرد.

به گزارش ایلنا، در این دیدار طرفین ضمن تاکید بر تقویت و توسعه هرچه بیشتر همکاری های دفاعی-نظامی و فنی میان دو کشور، تشدید جنگ علیه تروریسم را در مقطع کنونی ضروری و حائز اهمیت دانستند.

در این دیدار طرفین همچنین با ابراز خرسندی از روند اجرای توافقات نظامی – فنی میان دو کشور تاکید کردند: این روند زمینه بسیار مناسبی برای اتخاذ تصمیمات و توافقات جدید را فراهم کرده است.

در این دیدار سردار دهقان از همکاری نزدیک و تاثیرگذار ایران و روسیه به عنوان الگوی موفق و مناسب یاد کرد و نقش آفرینی دو کشور را در مهار بحران های منطقه به ویژه در سوریه بسیار حیاتی و ممتاز توصیف کرد.

سردار دهقان با اشاره به شرایط پسابرجام و دیدگاه‌های مشترک دو کشور در مسائل منطقه ای و نگاه راهبردی ایران و روسیه به آینده تاکید کرد :در این شرایط می توانیم افق بسیار روشنی از همکاری های راهبردی میان دو کشور در حوزه های مختلف را به خوبی ترسیم کنیم.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: همکاری بسیار نزدیک ایران و روسیه موجب بازگشت ثبات و امنیت و تسریع در فروپاشی تروریسم و عقبه آنان شده و ماباید با قدرت این روند را ادامه دهیم.

ارتشبد سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه نیز در این دیدار با ابراز تشکر و قدردانی از حضور وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس امنیت بین‌المللی و سخنرانی بسیار سازنده ایشان، همکاری و تعاملات دو جانبه ایران و روسیه در مقابله با تروریزم بین المللی را بسیار موثر و تعیین کننده توصیف کرد.

ارتشبد سرگئی شایگو گفت: روسیه همکاری بلندمدت و چند جانبه را با ایران خواستار است و این گفتگوها و سفرها بین وزارتخانه‌های دفاع دو کشور بسیار سازنده و زمینه‌ساز تحقق همکاری بلندمدت و راهبردی میان دو کشور است.

وی دگرگونی شرایط منطقه به ویژه در مبارزه با تروریسم را ناشی از اقدامات مشترک ایران و روسیه در منطقه ذکر کرد و خواستار تقویت این روند ثبات آفرین و امنیت‌ساز شد.

کد خبر : ۳۶۵۷۳۰