خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام سعیدیان‌فر در گفت‌وگو با ایلنا:

جریان پشتیبان احمدی‌نژاد باید برای مردم روشن شود

یک عضو مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم گفت: جریانی که پشتیبان احمدی‌نژاد بود باید به دقت مورد بررسی قرار گرفته و روشن شود چه اقداماتی باعث روی کار آمدن آن شد و چه بلاهایی در زمینه‌های مختلف اقتصادی-سیاسی و... در آن ۸ سال بر کشور ایران وارد شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدجعفر سعیدیان فر در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به تحرکات اخیر احمدی‌نژاد در فضای سیاسی ایران، اظهار داشت: مطرح کردن شخص احمدی‌نژاد خیلی مفید نیست چرا که او یک فرد اصیل نیست و خودش هم همین را می‌خواهد که نامش بر سر زبان‌ها بیاید.

وی افزود: بحث روی شخص او به دلیل اینکه از اصالت برخوردار نیست و فایده‌ای برای مردم ندارد، وقت گیری از مردم و جریان‌های سیاسی است اما به نظر بنده باید دولت ۸ساله گذشته و جریان سیاسی که پشتیبان آن بود برای مردم تحلیل و روشن شود.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: نقد دولت احمدی‌نژاد باید به صورت اصولی انجام شود چرا که خیلی از مسائل در این دولت اتفاق افتاده و نباید برای روشن‌گری در مورد آن محافظه کاری کرد؛ مردم حق دارند که بدانند در زمان ۸ سال دولت قبل چه بلاهایی بر سر ایران آمد و مخصوصا چه فسادهایی در آن زمان رخ داد.

این عضو مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم گفت: شخص احمدی‌نژاد یک مسئله است و دولت او و جریانی که پشتیبان آن بود یک مسئله دیگر؛ شخص احمدی‌نژاد که به دلیل نداشتن اصالت سیاسی، ‌ خیلی دوست دارد و به دنبال این است به هر ترتیب ممکن در رسانه‌ها مطرح شود و اصولا به دلیل وقت گیری و بی‌فایده بودن این بحث نباید به آن دامن زد اما دولت او و جریانی که پشتیبان آن بود باید به دقت مورد بررسی قرار گرفته و برای مردم روشن شود که چه اقداماتی باعث روی کار آمدن آن شد و چه بلاهایی در زمینه‌های مختلف اقتصادی-سیاسی و... در آن ۸ سال بر کشور ایران وارد شد تا انشاءالله در آینده این جریان نتواند با استفاده از روش‌های پوپولیستی یا عوام فریبانه، به اهداف خود برسد.

کد خبر : ۳۶۵۵۷۱