خبرگزاری کار ایران

جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفت‌وگو با ایلنا:

تلاش ناموفق اصولگرایان رشت برای ائتلاف با نامزد اصلاح‌طلب در مرحله دوم / مردم به «لیست امید» امید بسته‌اند

عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت مجلس نهم گفت: حداقل دو نفر از سه نامزد اصولگرای رشت در مرحله دوم، سعی دارند تا خود را در ائتلاف با «محمدصادق حسنی» که به‌عنوان تنها نامزد اصلاح‌طلبان رشت در مرحله دوم انتخابات رقابت می‌کند، بالا بکشند که این ائتلاف‌ها به هیچ عنوان از سوی شورای ائتلاف اصلاح‌طلبان تایید نشده است.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا،‌ با تاکید بر اهمیت حضور حداکثری مردم در مرحله دوم انتخابات مجلس در ۱۰ اردیبهشت‌ماه امسال، اعلام کرد: مهمترین مسئله در برگزاری انتخابات تلاش در جهت ایجاد فضایی است که در آن، امکان انتخاب نمایندگان اصلح برای مردم فراهم شود.

او گفت: برای این‌که مردم واقعاً موفق به انتخاب نمایندگان اصلح شوند، باید طوری فرهنگ‌سازی کنیم که بحث منافع و مصالح ملی برای مردم در اولویت قرار بگیرد و با شناخت وضعیت سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور و همچنین شناخت نیازها و خواست‌های جامعه، در جهت انتخاب نمایندگان اصلح حرکت کنند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت مجلس نهم با بیان این‌که نماینده اصلح، نماینده‌ای است که فکر و ذکرش مردم باشد، گفت: مردم باید کسانی را انتخاب کنند که از جنس مردم باشند و شناخت دقیق و ملموسی از وضعیت معیشتی و مشکل‌های مربوط به اشتغال داشته باشند.

تلاش می‌کنیم یخ فضای سیاسی در مرحله دوم انتخابات آب شود

نماینده برگزیده مردم رشت در مرحله نخست انتخابات مجلس دهم با اعلام حمایت از دیگر نامزهای لیست امید در سراسر کشور و به‌ویژه در حوزه انتخابیه مرکز استان گیلان، یادآور شد: در روزهای گذشته تمام تلاش‌مان در این راستا بوده که یخ و سرمایی که معمولاً بر فضای سیاسی کشور در دور دوم انتخابات‌ها حاکم می‌شود را آب کنیم.

مجلس نیازمند چهره‌های ملی است

نماینده مردم رشت در مجلس نهم خاطرنشان کرد: در شرایطی که فضای سرد به انتخابات حاکم شود، گرایش‌های قومی و قبیله‌ای می‌توانند نامزد خود را به مجلس بفرستند و این درحالی است که مجلس نیازمند چهره‌هایی است که با نگاهی فرامنطقه‌ای و ملی با مسائل و مشکلات روبرو شود.

افزایش مشارکت سیاسی، توسعه اقتصادی را ممکن می‌کند

جعفرزاده ایمن‌آبادی با دعوت از عموم مردم به حضور در انتخابات، اعلام کرد: تجربه برگزاری انتخابات‌های متعدد در حدود چهار دهه اخیر ثابت کرده که هرچه مشارکت مردم در انتخابات بیشتر باشد، امکان انتخاب نماینده اصلح بیشتر خواهد بود؛ چراکه مشارکت سیاسی بیشتر است که توسعه اقتصادی را ممکن می‌کند.

او با تاکید بر لزوم حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رای در مرحله دوم انتخابات مجلس دهم، تصریح کرد: فراموش نکنیم که هنوز وزن مجلس مشخص نیست و باتوجه به نامشخص بودن تکلیف بیش از ۲۰ درصد کرسی‌های مجلس، نمی‌توان با قطعیت درباره گرایش عمومی این دوره از مجلس اظهارنظر کرد.

سرنوشت مجلس دهم در مرحله دوم مشخص می‌شود

عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت مجلس نهم خاطرنشان کرد: باتوجه به رقابت پایاپای دو جریان اصلی حاضر در انتخابات و تصاحب تعداد کرسی‌های نسبتاً برابر ازسوی اصلاح‌طلبان و اصولگرایان در مرحله نخست، این ۲۰ درصد دقیقاً همان کرسی‌هایی است که سرنوشت مجلس دهم را مشخص می‌کند.

تلاش ناموفق اصولگرایان رشت برای ائتلاف با تنها نامزد اصلاح‌طلب در مرحله دوم

نماینده برگزیده مردم رشت در مرحله نخست همچنین با اشاره به تلاش‌های برخی از نامزدهای اصولگرای این حوزه انتخابیه برای ائتلاف با تنها نامزد اصلاح‌طلب رشت در مرحله دوم، گفت: آن‌چنان که روشن است، حداقل دو نفر از سه نامزدهای اصولگرای رشت در مرحله دوم، سعی دارند تا خود را در ائتلاف با «محمدصادق حسنی» که به‌عنوان تنها نامزد اصلاح‌طلبان رشت در مرحله دوم انتخابات رقابت می‌کند، بالا بکشند و امکان حضور در مجلس را بیابند که البته این ائتلاف‌ها ازسوی شورای ائتلاف اصلاح‌طلبان و تشکیلات «گام دوم» و «لیست امید» به هیچ عنوان تایید نشده است.

جعفرزاده ایمن‌آبادی در پایان یادآور شد: به نظر می‌رسد، مسائلی از این دست نشان‌دهنده جایگاه مساعدی است که اصلاح‌طلبان و «لیست امید»‌ در  اختیار دارند و نشان می‌دهد که مردم به «لیست امید» امید بسته‌اند.

کد خبر : ۳۶۵۰۹۳