خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله نوری همدانی:

فقر بلای بزرگی برای جامعه است

یک مرجع تقلید شیعه با بیان اینکه فقر بلای بزرگی برای جامعه است، تاکید کرد: اسلام به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده که اگر عملیاتی شود هیچ فقری در جامعه نخواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، آیت الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه قیمت هر کس به اندازه فرهنگ، هنر و کارآیی او است، گفت: سعی کنیم در زندگی پیشرفت داشته باشیم تا به موفقیت و اهدافمان برسیم چراکه اگر به کسی محتاج باشیم گرفتار او خواهیم شد.

وی ادامه داد: اسلام تاکید دارد فقر، مرض، جهل و ظلم باید از بین برود و هرکس بتواند به هر اندازه در رفع فقر، مرض تلاش کند و جهل، نادانی و ظلم را از بین ببرد به موفقیت دست پیدا خواهد کرد.

این مرجع تقلید با اشاره به خدمات وزارت بهداشت اظهار داشت: وزیر بهداشت عملکرد موفقی داشته که اقداماتی مثل او در تاریخ ایران کم‌سابقه بوده است. چرا که با وجود کار زیادی که دارد توانسته زحمات ارزنده‌ای با دلسوزی و مهربانی جهت سلامت جامعه ارائه کند و جا دارد تبریک، تشکر و قدردان این زحمات باشیم.

آیت‌الله نوری همدانی ادامه داد: زحماتی که آقای قاضی‌زاده هاشمی برای سلامت جامعه داشتند در تاریخ ایران کم‌سابقه بوده است.

وی با اهمیت ورزش در روند سلامتی انسان تصریح کرد: اگر بتوانیم ورزش را جامعه نهادینه کنیم و باعث شویم مردم تحرک بیشتری در زندگی داشته باشند توفیق بزرگی حاصل خواهد شد.

این مرجع تقلید اضافه کرد: حافظه، هوش، ذکاوت، کار و سلامتی با ورزش به دست می‌آید و اگر وزارت بهداشت بتواند این امر مهم را در جامعه نهادینه کند 50 درصد کارهایش کاهش خواهد یافت.

آیت‌الله نوری همدانی کم‌ غذا خوردن را یکی دیگر از رازهای سلامتی بدن دانست و یادآور شد: اگر وعده غذایی انسان به صورت منظم باشد، کیفیت لازم را داشته باشد و انسان نیز کم‌خوری کند بسیاری از بیماری‌ها دفع خواهد شد چرا که هیچ نقطه‌ای از بدن مثل معده به صورت مستقیم دچار بیماری نمی‌شود.

وی تاکید کرد: اسلام همواره به دولتمردان تاکید داشته در دفع مرض تلاش کنند که خوشبختانه وزارت بهداشت فعلی توانسته این امر مهم را به خوبی انجام دهد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه فقر بلای بزرگی برای جامعه است، عنوان کرد: اسلام به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده که اگر عملیاتی شود هیچ فقری در جامعه نخواهیم داشت.

آیت‌الله نوری همدانی افزود: ارزانی، ایجاد کار و... باتوجه به فرامین اسلام حاصل می‌شود که امام خمینی رحمت الله نیز در کتب خود به آن اشاره داشتند.

 

کد خبر : ۳۶۳۷۱۶