خبرگزاری کار ایران

رحمانی فضلی در دیدار با رئیس آژانس مبارزه با مواد مخدر اوکراین:

توسعه همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی تنها راه مقابله مؤثر با معضل مواد مخدر است

وزیر کشور تاکید کرد: مهم‌ترین رکن موفقیت کشور‌ها در قبال معضل مواد مخدر، توسعه و گسترش همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و مشارکت تمامی کشورهای جهان در این کارزار است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، در دیدار امروز (پنجشنبه) عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشورمان و رئیس آژانس مبارزه با مواد مخدر اوکراین، کلیات مربوط به یادداشت تفاهم همکاری‌های دو کشور، در زمینه مبارزه با مواد مخدر که از مدت‌ها قبل در دست بررسی و تهیه بود، در حاشیه نشست ویژه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، نهائی و مقرر شد در اینده نزدیک به امضای مسئولین مبارزه با مواد مخدر دو کشور برسد.

در سند مذکور زمینه همکاری‌های دو کشور در تمامی زمینه‌های مبارزه با مواد مخدر و روانگردان‌ها و همچنین جلوگیری از انحراف پیش‌سازهای آن، از جمله پیشگیری، درمان معتادان، کاهش آسیب‌های ناشی از اعتیاد، برنامه‌های اموزشی، تبادل اطلاعات و تجربیات، مبارزه با پولشوئی و مقابله جدی با قاچاقچیان مواد مخدر، پیش بینی و لحاظ شده است.

رحمانی فضلی در این دیدار، ضمن اشاره به ماهیت فراملی معضل جهانی مواد مخدر، تاکید کرد که «مهم‌ترین رکن موفقیت کشور‌ها در قبال معضل مواد مخدر، توسعه و گسترش همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و مشارکت تمامی کشورهای جهان در این کارزار است».

رئیس آژانس ملی مبارزه با مواد مخدر اوکراین نیز در این دیدار ضمن تقدیر از اقدامات جمهوری اسلامی ایران در مقابله جدی با قاچاقچیان مواد مخدر، خواهان انتقال تجربیات ایران به اوکراین شد که این امر مورد موافقت وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشورمان قرار گرفت.

همچنین در این دیدار، مقامات ایران و اوکراین، موافقت کردند تا همکاری‌های دوجانبه در جهت تهیه و تولید داروهای درمان اعتیاد، پس از طی تشریفات قانونی آن آغاز گردد.

کد خبر : ۳۶۳۶۹۸