خبرگزاری کار ایران

رحمانی فضلی در دیدار با وزیر کشور نیوزلند :

ایران مانع ترانزیت مواد مخدر به دیگر کشورهای جهان شده است

وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد: ایران مانع از ترانزیت مواد مخدر توسط گروههای سازمان یافته به دیگر کشورهای جهان شده است.

به گزارش ایلنا، رحمانی فضلی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران، در دیدار با آقای دیون «Dunne»، وزیر کشور نیوزلند، بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران با اعطای چندین هزار شهید و جانباز به عرصه مبارزه با مواد مخدر، مانع از نفوذ جدی و فعالیت قاچاقچیان برای انتقال مواد به دیگر کشورهای جهان شده است. بر همین اساس همه کشورهایی که از اقدامات جمهوری اسلامی ایران در راستای مبارزه با مواد مخدر بهره می‌برند، بایستی در راستای اصل مسئولیت مشترک، نسبت به انجام حمایت و پشتیبانی از کشورهای واقع در خط مقدم مبارزه و از جمله ایران اقدام نمایند.

وزیر کشور در ادامه ضمن تشریح اقدامات متوازن جمهوری اسلامی ایران در دو حوزه مقابله با عرضه و کاهش تقاضا، إظهار داشت: حدودا ۸۵ درصد از مراکز درمان وکاهش آسیب کشورمان توسط سازمان‌های مردم نهاد و بخش غیر دولتی اداره می‌شوند.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، در ادامه ضمن اشاره به کشف بیش از ششصد تن انواع مواد مخدر در سال گذشته، از آمادگی کشورمان برای انتقال و تبادل تجربیات موفق خود به کشور نیوزلند خبر داد.

وزیر کشور نیوزلند نیز در این دیدار از اقدامات جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با مواد مخدر قدردانی کرد.

کد خبر : ۳۶۳۴۳۶