خبرگزاری کار ایران

موسویان در گفت‌و‌گو با ایلنا:

مخالفان برجام، جایگاهی میان مردم ندارند

عضو مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم، با بیان اینکه مخالفان برجام، جایگاهی میان مردم ندارند، گفت: مردم در انتخابات اخیر موافقت خود را با رویکرد دولت و توافق هسته‌ای نشان دادند.

حجت الاسلام و المسلمین سیدابوالفضل موسویان در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به هجمه‌های اخیر مخالفان دولت به بهانه انتقاد از برجام، اظهار داشت: ‌ من فکر می‌کنم فعالیت‌های آنان خیلی تأثیری ندارد، چرا که مردم این رسانه‌ها و نیت‌های منفعت طلبانه آنان را می‌شناسند.

وی افزود: ‌ رسانه‌های مخالف دولت در زمان انجام مذاکرات نیز دائما آیه یأس می‌خواندند که توافق هسته‌ای هرگز اتفاق نمی‌افتد اما دیدیم که این کار قدم به قدم جلو رفت و مردم هم این توافق را پذیرفتند و از آن خوشحال شدند.

عضو مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم با بیان اینکه اقدام وزارت خارجه دولت روحانی در تحقق برجام، مورد تأیید ملت ایران بود، گفت: ‌ مردم در انتخابات ۹۴ موافقت خود را با این دیدگاه و نظر که تعامل با دنیا باید باشد، نشان دادند؛ بنابراین نباید نگران این بود که این رسانه‌های مخالف دولت، یأسی در مردم ایجاد کنند.

وی خاطرنشان کرد: ‌ البته این‌ها خودشان می‌دانند که حرفشان در مردم اثری ندارد و به همین منظور بیشتر سعی دارند خوراکی برای همفکران خودشان فراهم کنند تا لااقل آن‌ها را از دست ندهند، چون ممکن است آن‌ها هم رفته رفته متقاعد شوند که برجام خدمت به ایران بود و راهی که دولت روحانی پیمود، راهی درست و مورد تأیید نظام بوده است.

موسویان افزود: ‌ مردمی که قبل از این مخالفان افراطی دولت را شناخته و با روحیه منفعت طلبانه آنان آشنایی داشته باشند، تحت تأثیر این القائات شیطنت آمیز قرار نمی‌گیرند؛ نباید نگران بود که رفتار آن‌ها تأثیری در مردم بگذارد چرا که اگر می‌خواست اثر گذار باشد باید در انتخابات ۹۴ خود را نشان می‌داد که این گونه نشد.

وی افزود: ‌ البته فکر می‌کنند در مرحله دوم انتخابات شاید می‌توانند جلوی آرای مردم به نفع جریان اصلاحات و اعتدال را بگیرند و نگذارند در میان دوره‌ای افراد دیگری از این تفکر وارد مجلس شوند ولی همانطور که در گذشته دیدیم، اقدامات آن‌ها تأثیری نداشت و از طرفی مردم با دیدن مخالفت‌های آنان با برجام، با انگیزه بیشتری با دولت همراهی می‌کنند.

کد خبر : ۳۶۳۴۰۷