خبرگزاری کار ایران

فدریکا موگرینی:

توافق هسته‌ای با ایران، نشانه موفقیت دیپلماسی است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا باز شدن فصل جدید روابط بین ایران و اروپا را ناشی از توانایی تعامل و گفت‌و‌گو در عین اختلاف نظر دانست

به گزارش ایلنا، فدریکا موگرینی در وبلاگ شخصی خود به شرح سر فصل‌های مهم سفر اخیرش به تهران پرداخت.

او در این یادداشت شروع فصل جدید روابط ایران و اروپا که مبتنی بر گفت‌و‌گو و دیپلماسی است را به فال نیک گرفت و آن را مایه مسرت هر دو ملت یعنی ایران و جامعه اتحادیه اروپا خواند.

موگرینی به ویژه به شور و شعف ناشی از دستیابی به توافق با ایران در جوانان اشاره کرد و گفت جوانانی که در خیابان‌ها به امضای توافق خوش آمد گفتند انتظار د ارند نتایج حاصل از آن در بطن زندگی عادی آن‌ها موثر بوده و نوید بخش فصل جدیدی در روابط فی مابین باشد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این یادداشت تصریح کرد که قطعا امضای توافق نامه با ایران به تنظیم پروژه‌های قطعی و سازنده‌ای ختم خواهد شد که خواسته‌های شهروندان مبنی بر احساس منفعت نسبت به توافق حاصله را برآورده کند.

موگرینی با تاکید بر اهمیت توافق با ایران و با قبول وجود اختلاف‌نظر‌ها نوشت که راه گفت‌و‌گو باز است، چراکه این تنها راه دستیابی به موفقیت است.

او همچنین به باز شدن محورهای جدید مذاکرات بین ایران و اروپا اشاره کرد و اظهار داشت امروز فصل جدید در روابط ما باز شده که شامل گفت‌و‌گو‌های ساختاری در زمینه حقوق بشر، نحوه حل و فصل بحرانهای منطقه‌ای که خاورمیانه را به شدت درگیر خود کرده است، موثر‌ترین راه‌های مقابله با داعش و نحوه برقراری ثبات در افغانستان بود.

کد خبر : ۳۶۲۷۷۳