خبرگزاری کار ایران

جهانگیری در یدار معاون رییس جمهور ونزوئلا:

ایران محدودیتی برای ارتقای مناسبات با ونزوئلا قایل نیست

معاون اول رییس جمهور با اشاره به ایستادگی و مقاومت کشورهای مستقل در برابر فشارهای خارجی، گفت: تا زمانی که میان مردم و دولت اعتماد وجود دارد قدرت های مداخله‌گر در پیشبرد اهدافشان ناکام می مانند و نخواهند توانست ملت ها را مجبور به عقب نشینی از آرمان‌هایشان کنند.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری روز شنبه در دیدار با خانم «میگل پرزاباد» معاون رییس جمهور ونزوئلا در امور اقتصادی و تولیدی، روابط تهران- کاراکاس را راهبردی و همه جانبه توصیف کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچ محدودیتی برای ارتقاء مناسبات با ونزوئلا قایل نیست.

او با اعلام آمادگی کشورمان برای کمک و رفع مشکلات ونزوئلا در زمینه دارو، گفت: دولت و ملت ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی فشارهای زیادی در ابعاد اقتصادی و سیاسی را تحمل کرده است و امروز موفق شده علاوه بر کاهش اتکا به درآمدهای نفتی، موادغذایی، بسیاری از نیازهای استراتژیک خود را در داخل تهیه کند و می‌تواند این تجارب را در اختیار کشور دوست ونزوئلا قرار دهد.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به افت شدید قیمت نفت، بر افزایش تولید نفت ایران برای دستیابی به سهمیه کشورمان در زمینه صادرات نفت به میزان صادرات قبل از تحریم‌ها، اظهار داشت: همه کشورهای بزرگ تولید کننده نفت باید تلاش کنند تا این محصول راهبردی قیمت واقعی خود در بازار را پیدا کند.

 «میگل پرزاباد» نیز در این دیدار ضمن تاکید بر علاقمندی کشورش بر گسترش مناسبات فیمابین در همه زمینه‌ها، پیام‌های کتبی «مادورا» رییس جمهور ونزوئلا به رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور را تقدیم جهانگیری کرد.

معاون رییس جمهور ونزوئلا در امور اقتصادی و تولیدی، همکاری‌های دو کشور از زمان هوگو چاوز رییس جمهور فقید این کشور را خاطرنشان ساخت و بر برگزاری هرچه سریع‌تر کمیسیون مشترک همکاری به منظور دستیابی به اهداف تعیین شده از سوی روسای جمهور دو کشور تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه توافق هسته‌ای میان ایران و ۱+۵ جایگاه ویژه‌ای برای ایران در نظام بین الملل ایجاد کرده است، گفت: این قرارداد بیش از هرچیز دروغ‌پردازی امپریالیسم غرب و اقتدار و قدرت سیاست خارجی ایران را تایید کرد و منجر به رفع تحریم‌های ظالمانه‌ای شد که علیه ایران وضع شده بود.

 «میگل پرزاباد» کاهش قیمت نفت را توطئه‌ای آمریکایی توصیف و با اشاره به دیپلماسی کشورش در مذاکره با کشورهای بزرگ تولید کننده نفت در اوپک و خارج از اوپک، اظهار امیدواری کرد؛ بازار نفت در آینده شاهد افزایش قیمت به نفع تولید کنندگان این محصول باشد.

معاون رییس جمهور ونزوئلا در امور اقتصادی و تولیدی ضمن تشریح وضعیت کشورش، تصریح کرد: ونزوئلا حق ایران در صادرات به میزانی که قبلا از تحریم‌ها در نظر گرفته شده بود را به رسمیت می‌شناسد و خواهان همکاری همه کشور‌ها در این زمینه است.

کد خبر : ۳۶۲۰۵۰