خبرگزاری کار ایران

امیر سیاری در صبح‌گاه عمومی نداجا:

اقتدار نیروهای مسلح اجازه هرگونه جسارتی را از دشمنان می‌­گیرد

دریادار سیاری گفت: امروز نیروی دریایی ارتش این آمادگی را دارد تا هرگونه تهدید بر علیه منافع و منابع جمهوری اسلامی ایران را خنثی و هرجا که لازم باشد و در برابر هر قدرتی تا آخرین نفس ایستادگی ­کند.

به گزارش ایلنا، امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در مراسم صبحگاه ستاد این نیرو ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ۲۹ فروردین و روز ارتش گفت: پس از پیروزی انقلاب، دشمنان و بدخواهان مملکت به دنبال قطع بازوی توانمند انقلاب یعنی ارتش بودند و آهنگ انحلال ارتش را سر می‌­دادند آن هم در زمانی که لازم بود ارتش از انقلاب دفاع کند، که اگر این اتفاق می‌­افتاد قطعا انقلاب شکست می‌­خورد، اما حضرت امام خمینی (ره) با نگاه بلندشان اجازه چنین اقدامی ندادند و ۲۹ فروردین را به عنوان روز ارتش معرفی کردند.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب دشمن توطئه‌های فراوانی را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برنامه ریزی کرده بود، عناصر خود فروخته و نفوذی ناآرامی‌هایی در گوشه و کنار مملکت برای کشور به وجود آوردند که با حضور مقتدرانه ارتش همه آن‌ها نقش بر آب شد.

سیاری خاطرنشان کرد: دشمنان همچنان دست از اقدامات شومشان برنداشته و در ادامه، جنگ را بر ما تحمیل کردند اما توانستیم هشت سال دفاع مقدس را با سرافرازی پشت سر گذاشته و دشمن را شکست دهیم که نتایج پیروزی‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران و مملکت ما کاملا مشهود است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه با تاکید به توفیقات فراوان و دستاوردهای پس از جنگ تحمیلی تصریح کرد: ما توانستیم پس از هشت سال دفاع مقدس در ابعاد گوناگون از جمله ساخت و ساز تجهیزات، تربیت و آموزش نیروی انسانی، ساماندهی و سازماندهی، ارتقای توان رزمی و... به موفقیت‌های فراوانی دست پیدا کنیم. پس توان بالای نیروهای مسلح و به ویژه ارتش جمهوری اسلامی ایران بازدارندگی بالایی برای ما به ارمغان می‌­آورد و همین اقتدار نیروهای مسلح است که اجازه هرگونه جسارتی را از دشمنان ما می‌­گیرد.

وی با اشاره به رویارویی نا‌برابر ناوشکن‌های سهند و سبلان و ناو جوشن در ۲۹ فروردین ۱۳۶۷ با ناوگان متجاوز آمریکا اظهار داشت: دریادلان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این روز در برابر استکبار جهانی قد علم کرده و افتخار آفریدند و نشان دادند اگر تجهیزات دشمن هم از ما بیشتر باشد، بازهم توان دفاع از کیان جمهوری اسلامی ایران و منابع و منافع کشور را دارند و با شعار هیهات من الذله تا پای جان ایستادند، جنگیدند و آب‌های خلیج فارس را با خونشان گلگون کردند و این در تاریخ می‌­ماند.

سیاری اظهار داشت: امروز نیز همه کارکنان ولایتمدار نیروی دریایی ارتش این آمادگی را دارند تا هرگونه تهدید بر علیه منافع و منابع جمهوری اسلامی ایران را خنثی کنند و هرجا که لازم باشد و در برابر هر قدرتی تا آخرین نفس ایستادگی ­کنند و اجازه نمی‌­دهند تا کوچک‌ترین آسیبی به مملکتمان وارد شود.

 

کد خبر : ۳۶۱۹۹۳