خبرگزاری کار ایران

با موافقت نمایندگان انجام شد؛

ارجاع نحوه هزینه‌کرد درآمدهای حاصل از قانون یارانه‌ها به کمیسیون تلفیق

نمایندگان مجلس با بازگشت نحوه هزینه‌کرد درآمدهای حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها به کمیسیون تلفیق به صورت قیام و قعود موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز رسیدگی که به ادامه بررسی جزئیات لایحه بودجه سال۱۳۹۵ کل‌کشور اختصاص داشت، بخش هزینه‌ای تبصره ۱۴ مربوط به هدفمندی یارانه‌ها را پس از بحث و بررسی، به دلیل وجود برخی ابهامات و با پیشنهاد رئیس مجلس برای بررسی بیشتر کمیسیون تلفیق ارجاع دادند.
 
رأی‌گیری درباره این پیشنهاد لاریجانی، به دلیل خرابی دستگاه‌های اخذ رأی الکترونیکی در صحن علنی، با قیام و قعود نمایندگان انجام شد.
 
در بخش هزینه ای تبصره ۱۴ آمده بود: در اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها مصوب ۱۵ دی ۸۸ به دولت اجازه داده شد در سال ۱۳۹۵ منابع مالی حاصل از اصلاح قیمت کالاها و خدمات موضوع قانون مذکور تا مبلغ ۴۸۰ هزار میلیارد (۴۸۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰) ریال و ردیف‌های یارانه‌ای این قانون با استفاده از انواع روش‌های پرداخت نقدی و غیرنقدی به خانوارهای هدف و نیازمند، توزیع و همچنین برای ارائه خدمات حمایتی و کمک به بخش تولید اقدام کند.
 
بند الحاقی ۴- منابع حاصل از اجرای این تبصره صرف پرداخت تسهیلات اشتغال با اولویت خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام‌خمینی (ره) و سازمان بهزیستی و رزمندگان معسر می‌شود.
 
بند الحاقی ۵- خانوارهایی که تعداد فرزندان تحت تکفل آنها ۵ نفر و بیشتر باشند از شمول این تبصره خارج بوده و با هر درآمدی با تقاضای آنها از یارانه برخوردار هستند.
 
دولت موظف است در تشخیص خانوارهای ۳ دهک اول درآمدی تعداد جمعیت خانوار را مورد توجه قرار دهد.
 
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است، هر ۳ ماه یک‌بار گزارش اجرای این تبصره را به مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

کد خبر : ۳۶۱۸۴۷