خبرگزاری کار ایران

رییس جمهور در دیدار معاون رییس جمهور اندونزی:

تلاش غربی‌ها برای ایجاد و استفاده ابزاری از گروه‌های تروریستی امروز به تهدیدی علیه خودشان تبدیل شده است

asdasd
کد خبر : ۳۶۱۶۹۲

رییس‌ جمهور، روابط ایران و اندونزی را رو به گسترش و مثبت ارزیابی و بر توسعه همه جانبه مناسبات تهران – جاکارتا تأکید کرد.

به گزارش ایلنا،حجت‌الاسلام حسن روحانی عصر پنج‌‌شنبه به وقت محلی و در حاشیه اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی؛ در دیدار "محمد یوسف کلا" معاون رییس جمهور اندونزی با وی،  با اشاره به اینکه امروز شاهد دوران جدیدی در روابط خوب دو کشور هستیم، خاطر نشان کرد: رایزنی و رفت و آمد مقامات و مسئولان ایران و اندونزی، مناسبات دوجانبه را تسریع می‌کند و امیدواریم در حوزه همکاری‌های اقتصادی، گام های  جدی و تازه‌ای از سوی دو کشور برداشته شود.

رییس‌ جمهور با اشاره به مذاکرات سال گذشته روسای جمهوری ایران و اندونزی در جاکارتا و رایزنی در زمینه طرح‌ها و همکاری‌های متعدد میان دو کشور، اظهار داشت: امروز با برداشته شدن تحریم‌ها و برقراری ارتباطات بانکی، بستر لازم برای ایجاد یک تحرک و جهش در همکاری‌های اقتصادی دو کشور فراهم شده که باید با استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها، از این فرصت برای توسعه روابط در همه عرصه‌ها استفاده کنیم.

روحانی با اشاره به اینکه ایران و اندونزی در زمینه‌های گوناگون از جمله انرژی و صنایع، گردشگری، همکاری‌های علمی، فرهنگی و تحقیقاتی پتانسیل‌های فراوانی برای گسترش همکاری‌ها با یکدیگر دارند؛ بر ضرورت فراهم کردن شرایط مناسب برای ارتباط بهتر بخش‌های خصوصی دو کشور با یکدیگر تأکید کرد.

رییس‌ جمهور با تقدیر از تلاش‌های اندونزی برای احقاق حقوق ملت فلسطین، این مسأله را  ضرورت و پایه اصلی ثبات در منطقه دانست و اظهار داشت: همکاری ایران و اندونزی در حل و فصل مسایل منطقه‌ای، مبارزه با افراطی‌گری و تروریسم که معضلی برای اسلام و جهان شده است، بسیار تأثیرگذار و مهم خواهد بود.

روحانی افزود: تلاش برخی کشورهای غربی برای ایجاد گروه‌های تروریستی و استفاده از آنها در راستای اهداف سیاسی، امروز به تهدیدی علیه خودشان تبدیل شده و متأسفانه با وجود این تجربه، برخی کشورهای منطقه نیز در صدد استفاده ابزاری از تروریسم برآمده‌اند.

محمد یوسف کلا معاون رییس جمهور اندونزی نیز در این دیدار موفقیت جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات با ۱+۵ و رفع تحریم‌ها را تبریک گفت و افزود: موفقیت ایران این امکان را بوجود آورده تا از ظرفیت‌‌های بزرگ همکاری با ایران در راستای تقویت روابط همه جانبه میان دو کشور استفاده کنیم.

معاون رییس جمهور اندونزی با بیان اینکه جاکارتا و تهران همواره حامی روابط صلح‌آمیز و همکاری میان کشورهای اسلامی بوده‌ اند، گفت: دو کشور بر مبارزه ریشه‌ای و فرهنگی با افراطی‌گری و تروریسم تأکید دارند و کشورهای بزرگ اسلامی و سازمان‌هایی نظیر سازمان همکاری اسلامی باید در این زمینه فعال‌تر عمل کند.

یوسف کلا همچنین بر ضرورت توسعه همکاری‌ها و سرمایه‌گذاری‌های مشترک میان دو کشور در بخش‌های مختلف از جمله انرژی و همکاری‌های آموزشی و فرهنگی تأکید کرد.

وی در پایان از دیدار رییس جمهوری اندونزی از کشورمان در آینده نزدیک خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز