خبرگزاری کار ایران

فرهنگی در گفت‌وگو با ایلنا:

مصوبه حذف یارانه‌بگیران شبیه سال گذشته است

عضو هیات رییسه مجلس گفت: مصوبه حذف یارانه‌بگیران شبیه سال گذشته است.

محمدحسین فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با شاره به برخی حاشیه‌ها در خصوص مصوبه حذف یارانه‌بگیران اظهار داشت: مصوبه حذف یارانه‌بگیران با سال قبل تفاوت چندانی ندارد لذا این موضوع ارتباطی با انتخابات ندارد اما آن را به انتخابات ربط داده‌اند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سال قبل همین مصوبه اجرایی شده بود که در آن ذکر شده افراد پر درآمد از دریافت یارانه حذف شوند و قانون هم کاملاً شفاف افراد پردرآمد را تعریف کرد که مطابق آن کسانی که بالای ۳۵ میلیون تومان در سال درآمد دارند، حذف شوند.

فرهنگی متذکر شد: دولت در کمیسیون با این ماده موافقت کرد و نظر مثبت خود را اعلام کرد اما در صحن سخنگوی دولت با این مصوبه مخالفت کرد که در واقع سخنگوی دولت با تبصره‌ای که دولت را مکلف می‌کند کسانی که برای دریافت یارانه ثبت نام نکردند را در فرمانداری‌ها اقدام به ثبت‌نام آنها بکند مخالف است. از سوی دیگر این مصوبه سبب می‌شود کسانی که یارانه آنها به ناحق قطع شده را دوباره در سیستم پرداخت یارانه قرار گیرد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اینکه آقای نوبخت در صحن علنی اعلام رقم و آمار می‌کند هیچ رقمی در تبصره وجود نداشت اما سخنگوی دولت اعلام کرد که این تعداد ۳ میلیون نفر است.

کد خبر : ۳۶۰۹۸۸