خبرگزاری کار ایران

نخست وزیر ایتالیا در نشست خبری:

ایتالیا دیدگاه ایران را در مورد پرهیز از خشونت دنبال می‌کند

نخست وزیر ایتالیا گفت: یکی از فرازهای نشاندهنده روابط دو کشور بخش مرتبط به حقوق بشر است که در این زمینه ما دیدگاه شما مبتنی بر پرهیز از خشونت را دنبال می‌کنیم و اینکه ادیان برای ایجاد صلح و آرامش میان بشر شکل گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، ماتئو رنتزی که به ایران سفر کرده در نشست خبری مشترک خود با حجت‌الاسلام حسن روحانی که ظهر امروز در مجموعه سعدآباد انجام شد، با سپاس از مهمان‌نوازی ایران و حجت‌الاسلام روحانی به دوستی ایران و ایتالیا که از قبل وجود داشته است اشاره و خاطرنشان کرد: نخست وزیران دیگری در دوره‌های گذشته از سوی ایتالیا از ایران دیدار داشته‌اند.

او افزود: شکل‌گیری توافق هسته‌ای حول محور اعتماد متقابل بود و ما معتقدیم از فراز گسترش ارتباطات می‌توان تعاملات خود را بر پایه‌های استواری شکل دهیم.

رنتزی تصریح کرد: جهت بنا نهادن پایه‌های استوار در روابط اقتصادی نیاز به نهادهایی مثل بانک‌ها هستیم لذا در هیات همراه ما نمایندگان این نهادها حضور دارند و جهت ایجاد آینده استوار و توسعه اقتصادی، نیاز به فضای لازم برای موسسه‌های مالی و اقتصادی وجود دارد.

نخست وزیر ایتالیا خاطرنشان کرد: در میان دوستانی که با ما آمدند در بخش ترابری و ایجاد خطوط راه آهن نوین نمایندگان خوبی را همراه داریم همچنین در زمینه فرودگاهی و ناوبری قدم‌های استواری برداشته شد نماینده یکی از شرکت‌های ما پیراهنی بدون کراوات همچون شما به تن دارد که نشان‌دهنده همکاری نزدیک در این زمینه خواهد بود. در زمینه علمی، دانشگاهی و تبادل اطلاعات و پل ارتباطی میان دو کشور برای تبادل دانش و فناوری میان دو کشور اقدامات خوبی صورت گرفت.

وی یادآور شد: وزیر آموزش عالی ایتالیا امروز به اینجا آمده است یکی از فرازهای نشاندهنده روابط دو کشور بخش مرتبط به حقوق بشر است که در این زمینه ما دیدگاه شما مبتنی بر پرهیز از خشونت  را دنبال می‌کنیم و اینکه ادیان برای ایجاد صلح و آرامش میان بشر شکل گرفته‌اند.

  رنتزی تاکید کرد:  هستند افراد و شهروندانی که معتقدند مفهوم اسلام همان دست یافتن به خشونت است باید با این دیدگاه مبازه کنیم که ابزار این مبارزه همان ابزار فرهنگی است. امید ما بر این است به مناسبت نشست سال آتی گروه ۷ در ایتالیا به این موضوع بیشتر بپردازیم. یعنی رفع بخش باقی‌مانده از تحریم‌ها و تعمیق ارزش‌های فرهنگی و مذهب گرایی پرهیزگر از افراط‌گرایی. ایران و ایتالیا می‌توانند گام‌های محکمی در این زمینه بردارند.

 

کد خبر : ۳۶۰۹۱۴