خبرگزاری کار ایران

نامزد لیست امید اهواز در گفت‌وگو با ایلنا:

تجارب راهگشای اصلاح‌طلبان در دوره‌های مختلف ‌‌‌نتیجه تعامل آنهاست

کاندیدای لیست امید اهواز گفت: تجاربی که در چارچوب اصلاحات و تعادل به‌دست‌آمده باشد، راهگشاست لذا سعی می‌کنیم از تجربه اصلاح‌طلبان در دوره‌های مختلف ‌‌‌نهایت استفاده را بکنیم چراکه این تجارب نتیجه تعامل این جریان است.

همایون یوسفی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، اظهار داشت: به دلیل دغدغه‌هایی که نسبت به وضعیت استان خوزستان داشتم وارد انتخابات شدم و احساس کردم با این ورود شاید بتوانم در توسعه فضای سیاسی و حل مشکلات ملی تأثیرگذار باشم.

کاندیدای لیست امید در استان خوزستان در خصوص مشکلات منطقه خوزستان اضافه کرد: مسائل منطقه‌ای که امروز استان خوزستان و شهر اهواز با آن روبه‌روست، بحث بیکاری، ریزگرد‌ها، آلودگی آب کارون و حل مشکلات بهداشت و درمان و سلامت است.

او به ابعاد مشکلات استان اشاره کرد و افزود: حل مشکل بیکاری و ریزگرد‌ها مشکل ملی است و نگاه به این مسئله تا امروز نگاهی غیر کار‌شناسی و منطقه‌ای بوده است و اگر رویکردی ملی به این مشکلات نداشته باشیم نه‌تنها این معضل حل نخواهد شد، بلکه دامن تمام کشور را خواهد گرفت.

کاندیدای اصلاح‌طلبان استان خوزستان اظهار داشت: یکی از مطالبات اصلی مردم خوزستان این است که صنایع بزرگ به‌جز آلایندگی و ایجاد مانع برای بقیه بخش‌های صنعت جهت رشد و توسعه، برای مردم این ناحیه سود بیشتری داشته باشد؛ ضمن اینکه صنایع بزرگ باید پاسخگوی نیازهای رفاهی و مطالبات مردم خوزستان باشند.

او به چارچوب تعهدهای نمایندگان اشاره و تصریح کرد: نمایندگان قادرند به تعهدهایشان از طرق قانونی عمل کنند. از همین حیث موظف به پیگیری معضلات مردم هستند.

یوسفی گفت: وجود صنایع بزرگ در استان خوزستان باید حضور افراد بومی در بخش‌های اشتغال را به همراه می‌آورد، اما اکثر پیمانکارانی که به این منطقه می‌آیند افراد غیربومی هستند. طبیعتا افرادی که در این بخش اشتغال دارند افراد غیربومی هستند.

او ضمن نارضایتی از شرایط موجود تأکید کرد: با نگاه به منافع ملی باید بحث اشتغال در استان خوزستان با پیگیری‌های جدی‌تری انجام گیرد و افراد بومی منطقه در این صنایع بزرگ بیش‌ازپیش مشغول شوند.

کاندیدای لیست امید شهر اهواز گفت: ما اگر امروز معضل ریزگرد‌ها و آلودگی آب کارون را داریم، به علت نگاه غیرکار‌شناسی و تصمیم‌های سیاسی در دوره‌های قبل است.

او تصریح کرد: امروز مردم خوزستان در پایین‌دست کارون از جهت تأمین آب آشامیدنی و آب کشاورزی و نیازهای روزمره‌شان دچار مشکل هستند. بحث انتقال آب از سرشاخه‌های کارون باید مورد تجدیدنظر جدی و بررسی‌های کار‌شناسی قرار بگیرد. کارون رگ حیاتی خوزستان است.

یوسفی ادامه داد: از طرفی قسمت عمده پدیده ریزگرد‌ها به دلیل خشک شدن آب در پایین‌دست کارون و تالاب‌ها هست که به‌عنوان یک مشکل منطقه‌ای و کلی نیازمند تصمیم‌های کار‌شناسی است.

این کاندیدای اصلاح‌طلب به مسئله انتقال غیر کار‌شناسی آب اشاره و تصریح کرد و گفت بحث انتقال آب در حوزه‌های مختلف کشور خیلی تابع کار‌شناسی به نظر نمی‌رسد. نیاز است که ما بر اساس مستندات علمی و کار‌شناسی دست به انتقال آب بزنیم و مناسبات سیاسی را برای ورود به مسائل زیست‌محیطی کنار بگذاریم

یوسفی به حضور قومیت‌ها در استان خوزستان اشاره و تصریح کرد: این موضوع یک فرصت برای منطقه است و اتحاد میان قومیت‌ها در خوزستان شرط پیشرفت این استان است و یکی از اولویت‌هایی که در این خصوص وجود دارد این است که بر اساس شایسته‌سالاری مناسب مدیریتی و فرصت‌های شغلی و استخدامی با توجه به صلاحیت افراد در انجام کار در بین اقوام با توجه به سوابق و ظرفیت‌های اقوام استان تقسیم‌کار شود.

او خاطرنشان کرد: تجاربی که در چارچوب اصلاحات و تعادل به‌دست‌آمده باشد نه‌ تنها برای ما که برای کل مردم راهگشاست. ما سعی می‌کنیم از تجربه اصلاح‌طلبان در دوره‌های مختلف ‌‌‌نهایت استفاده را بکنیم.

یوسفی در پایان میزان اقبال مردم به لیست امید را خیلی خوب ارزیابی کرد و ابزار امیدواری کرد که با حضور مردم پای صندوق‌های رأی حماسه‌ای که در دور اول آفریده بازآفرینی شود.

کد خبر : ۳۶۰۵۴۶