خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی به ایلنا خبر داد؛

احتمال به تعویق افتادن زمان ارائه گزارش برجام به‌دلیل تصویب بودجه

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: باتوجه به این‌که دوستان در وزارت خارجه کاملاً به قوانین اشراف دارند، مشکلی جهت ارائه گزارش نداشته و قطعاً ازسوی وزارت خارجه مسئله خاصی برای ارائه این گزارش وجود ندارد.

نوذر شفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به سپری شدن مدت سه‌ماهه از آغاز اجرای برجام، اظهار داشت: درصورتی که اتفاق غیرمترقبه‌ای پیش نیاید، وزیر امور خارجه در موعد مقرر برای ارائه گزارش در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی حاضر خواهد شد و به درباره روند اجرای برجام در این مدت سه‌ماه گزارش خواهد داد.

او ادامه داد: باتوجه به این‌که بنا بود هر سه‌ماه گزارشی از سوی وزارت خارجه درباره روند اجرای برجام به مجلس ارائه شود، آقای ظریف و همکارانش می‌بایست در تاریخ ۲۷ فروردین‌ماه در مجلس حاضر شوند و گزارش خود را ارائه کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین با بیان این‌که درصورت بروز اتفاقی غیرمترقبه،‌ ارائه گزارش به زمان دیگری موکول خواهد شد، گفت: در صورتی که وزیر محترم در زمانی که می‌بایست برای ارائه گزارش‌های سه‌ماه در داخل کشور نباشند یا میهمان خارجی داشته‌باشند، طبیعتاً ارائه گزارش با چند روز تاخیر و در اولین فرصت انجام خواهد شد.

او ادامه داد: در حال حاضر نیز باتوجه به این‌که مجلس از این هفته درگیر بحث تصویب بودجه خواهد شد و معمولاً در چنین شرایطی، مجلس در دو نوبت صبح و بعد از ظهر و در تمام روزهای هفته تشکیل جلسه می‌دهد و تمام زمان خود را به بررسی بودجه اختصاص می‌دهد، احتمال دارد ارائه گزارش وزارت خارجه نیز به دلیل تداخل با بررسی بودجه در مجلس، به زمان دیگری بلافاصله پس از اتمام کار تصویب بودجه موکول شود.

شفیعی در پایان تصریح کرد: با این وجود، باتوجه به این‌که دوستان در وزارت خارجه کاملاً به قوانین اشراف دارند، مشکلی جهت ارائه گزارش نداشته و قطعاً ازسوی وزارت خارجه مسئله خاصی برای ارائه این گزارش وجود ندارد.

کد خبر : ۳۵۹۸۹۲