خبرگزاری کار ایران

رییس کل دادگستری استان تهران:

بهترین کمک برای تحقق کامل شعار سال، اجرای عدالت است

رییس جدید دادگستری شهرستان قدس با حضور رئیس کل دادگستری استان تهران معرفی شد.

به گزارش ایلنا، غلامحسین اسماعیلی ضمن تبریک فرارسیدن سال نو و ولادت باسعادت صدیقه طاهره حضرت زهرا(س) و همچنین شادباش به‌مناسبت حلول ماه رجب، اظهار کرد: امروز کشور ما به جهت کینه‌توزی‌های دشمنان اسلام و در رأس آنها رژیم منفور آمریکا و همدستانش در شرایط خاصی قرار دارد، البته از همان ابتدای پیروزی انقلاب، توطئه‌های زیادی از سوی دشمنان علیه ملت مقاوم ایران اسلامی طراحی و به مرحله اجرا درآمد، اما هیچ‌گاه موفق نشدند به مقاصد شوم خود برسند.

او ادامه داد: یکی از این اقدامات خصمانه، اعمال تحریم‌های همه جانبه و ظالمانه بوده است که نه تنها نتوانست مردم را از مسیر انقلاب منحرف کند، بلکه با تبدیل تحریم‌ها به فرصت از این راه موفقیت‌های عظیمی در عرصه‌های مختلف پزشکی، علوم نظامی و هسته‌ای، دانشگاهی و دانش‌بنیان نصیب کشور شد و به‌طور قطع این ملت در سایه لطف الهی و با خود اتکایی که در مفهوم شعار سال یعنی اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نهفته است در برابر همه توطئه‌ها ایستاده و تا رسیدن به اهداف مقدس انقلاب اسلامی از پای نخواهند نشست.

اسماعیلی با اشاره به نامگذاری سال ۱۳۹۵ از سوی رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) به اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل افزود: برای غلبه بر مشکلات کشور و به تبع آن شهرستان قدس در ابعاد مختلف، تبعیت از شعار فوق و عمل کردن به آن است و ضرورت دارد با کار و تلاش جهادگونه موجبات بالندگی کشور و شهرستان را فراهم کنیم تا به هدف اساسی که همان خدمت به مردم است برسیم

رئیس کل دادگستری استان تهران خاطرنشان کرد: مردمی که هر زمان نظام و انقلاب به آنها نیاز پیدا کرده با تمام توان در همه صحنه ها حضور یافته و مشارکت کرده‌اند، مانند هشت سال دفاع مقدس، راهپیمایی عظیم ۲۲ بهمن، انتخابات‌های مختلف و ... لذا وظیفه داریم این حضور پرشور مردم را با انجام خدمات صادقانه جبران کنیم و از جمله این خدمات، تلاش در جهت اجرای عدالت در جامعه است تا شاهد پیشرفت در معیشت مردم باشیم.

او گفت: مطمئناً از ثمرات ارزشمند اجرای عدالت بی‌نیازی مردم است؛ چرا که خداوند نیازهای مردم را در زمین، آسمان، دریا و اندیشه و عقل آدمی به ودیعه گذاشته است پس هرجا محرومیت و نیازی مشاهده شود باید توجه کنیم که عدالت توزیعی قطعاً رعایت نشده است و چنانچه این امر تحقق یابد بی‌نیازی حاصل خواهد شد.

رییس کل دادگستری استان تهران بیان کرد: اجرای عدالت در عرصه‌های مختلف بدواً وظیفه همه آحاد مردم است در عرصه‌های مختلف از قبیل خانواده در برخورداری اجتماعی و ... و سپس نوبت می‌رسد به کارگزاران و مسئولان نظام که قدرت و امکانات در اختیار آنان قرار دارد، لکن در جایی که برخی از شهروندان یا متولیان امور به عدالت رفتار نکردند در آن صورت دستگاه قضایی وظیفه دارد جلوی بی عدالتی‌ها را در جامعه گرفته و عدالت از دست رفته را احیا کند؛ به‌عبارت دیگر رسالت اصلی عدلیه حمایت از عدالت پیشه گان و حفظ عدالت در جامعه است. برکات اجرای عدالت بی شمار است که برخی از آنها به زیبائی در کلام امام صادق (ع) مطرح شه است.

اسماعیلی در پایان سخنان خود تاکید کرد: بهترین کمک مردم و مسئولان برای تحقق کامل شعار سال، همانا اجرای عدالت خواهد بود. همه ما به نوبه خود در قبال این شعار مسئولیت داشته و باید با تمام وجود برای تحقق این هدف مقدس تلاش کنیم.

در این مراسم با اهداء لوح تقدیر و هدایایی از خدمات صادقانه حسین کریمی نژاد تقدیر به‌عمل آمد و شهرام برامکی که پیش از این در سمت معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان بوشهر و رئیس شوراهای حل اختلاف انجام وظیفه می‌کرد با دریافت ابلاغ قضایی به عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان قدس رسماً آغاز به کار کرد.

کد خبر : ۳۵۹۸۴۷