خبرگزاری کار ایران

لاوروف خبر داد؛

دستور پوتین برای لغو تحریم بانکی ایران

وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با وزیر امور خارجه ایران از دستور رئیس جمهوری آن کشور برای لغو تحریم بانکی ایران خبر داده است.

به گزارش ایلنا، سرگئی لاوروف و محمدجواد ظریف در حاشیه نخستین اجلاس سه‌جانبه وزرای امور خارجه ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان در باکو با یکدیگر دیدار کردند و درباره همکاری های دو کشور در زمینه‌های مختلف و آخرین تحولات منطقه‌ای و بین المللی گفتگو کردند.

وزیر امور خارجه روسیه در این دیدار ضمن تاکید مجدد بر حمایت کشورش از عضویت کامل ایران در سازمان همکاری شانگهای، موافقت روسیه با فاینانس نیروگاه بندرعباس و برقی کردن خط آهن اینچه برون گرمسار را اعلام و تاکید کرد ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه دستور رفع تحریم‌های بانکی علیه ایران را صادر کرده است.

ظریف نیز در این دیدار با اشاره به روابط رو به گسترش ایران و روسیه، بر ضرورت افزایش همکاری‌های بانکی و کنسولی جهت تسهیل همکاری‌ها تاکید کرد.

دیدار محمد جواد ظریف، سرگئی لاوروف و المار ممدیاروف وزرای امور خارجه ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان در باکو (عکس از ایرنا)

وزیر امور خارجه ایران در این دیدار گفت: «در زمینه گسترش همکاری‌های اقتصادی، کاهش تعرفه‌ها و تسهیل مقررات گمرگی پیشرفت‌هائی حاصل شده و توافق دو کشور در مورد اجرای کریدور سبز گمرکی حائز اهمیت است، اما هنوز حوزه‌های زیادی برای گسترش همکاری‌ها وجود دارد.»

لاوروف و ظریف در این دیدار همچنین از همکاری‌های دفاعی دو کشور ابراز رضایت کرده و بر استمرار آن تاکید کردند.

ظریف، لاوروف و المار ممد یاروف وزیر امور خارجه آذربایجان روز پنج شنبه در اولین نشست سه جانبه وزرای امور خارجه سه کشور، در باکو دیدار کردند.

کد خبر : ۳۵۹۶۷۸