خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله نوری همدانی:

دریافت جریمه دیرکرد بانکی رفع شود/ مشکل سیاسی در کشور نداریم

رئیس مجلس شورای اسلامی و دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به صورت جداگانه با نوری‌همدانی دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله نوری همدنی در دیدار با محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تبریک سالروز میلاد حضرت فاطمه (س) گفت: یکی از موضوع‌هایی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، مسئله اقتصاد مقاومتی است. ما در بعد سیاسی مشکلی نداریم و با وجود ولایت فقیه مشکلات ما حل شده است، اما مشکل اقتصادی بسیار اهمیت دارد. معیشت مردم بسیار مهم است . توصیه اسلام است که سعی کنید که محتاج به دیگران نباشید. گرانی و بیکاری باید رفع شود. ما در کشور مشکل سیاسی نداریم اما درگیر مشکلات اقتصادی به ویژه در زمینه بیکاری، گرانی و تولید هستیم.

وی با بیان این‌که «معیشت مردم خیلی مهم است» افزود: مشکلات اقتصادی خیلی زود خود را نشان می‌دهند بنا بر این مسئولین باید به فکر این امر باشند.

این مرجع تقلید ادامه داد: قیمت کالاها و خدمات باید توسط کارشناسان تعیین شود و در سراسر کشور یکسان باشد نه اینکه در بالای شهر، پایین شهر، روستا و بین راه متفاوت باشد.

آیت‌الله نوری‌همدانی اظهار کرد: هرج و مرج در قیمت‌گذاری‌ها ربطی به تحریم ندارد و باید توسط قدرت و نظارت ما حل و فصل شود. در زمینه هزینه‌های سفر، درمان، خوراک و پوشاک شاهد گرانی سالانه هستیم.

وی تصریح کرد: مسئله کاهش قیمت‌ها باید با توجه به اولویت‌ها مورد پیگیری قرار بگیرد و در این زمینه خوراک و پوشاک اولویت مردم است نه وسایل تجملاتی.

آیت‌الله نوری‌همدانی همچنین در دیدار لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که «دشمنان اسلام سال به سال مجهزتر می‌شوند» گفت: وجهه ایران در عرصه بین الملل بسیار بالاست و در رابطه با جریان‌های سوریه و مسائل منطقه نباید به حرف‌های آمریکایی‌ها اعتماد کرد به دلیل اینکه آمریکایی‌ها متناقض حرف می‌زنند و شأن آنها ایجاد مشکل و تفرقه بین مسلمانان است که باید در این زمینه بیدار بود.

آیت‌الله نوری‌همدانی همچنین در خصوص مسائل بانکی گفت: باید رفع مشکلات بانکی به لحاظ زمانی طولانی نشود و در خصوص جریمه‌های تاخیر باید از راهکارهایی مانند رهن و اخذ ضمانت معتبر استفاده شود و موضوع اخذ جریمه دیرکرد بانکی رفع شود.

کد خبر : ۳۵۹۶۱۸