خبرگزاری کار ایران

در دیدار نوروزی با کارکنان مجمع مطرح شد؛

روایت تاسیس مجمع تشخیص مصلحت نظام توسط آیت‌الله هاشمی

کارکنان مجمع تشخیص مصلحت با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دیدار کردند.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پیش از ظهر امروز در دیدار مشاوران، مدیران و کارکنان دفتر خویش در مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تبریک سال نو، گفت: امیدوارم سالی توأم با موفقیت‌های فردی و اجتماعی برای همهٔ مردم ایران باشد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تشریح وظایف مجمع تشخیص مصلحت نظام در قانون اساسی، به روند تأسیس آن توسط امام اشاره کرد و گفت: در مقطعی که به خاطر اختلافات مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان، بسیاری از مسایل مهم مملکتی معطل مانده بود، توسط مرحوم حاج احمد آقا مطلع شدیم که امام (ره) به فکر تأسیس نهادی جهت رفع این مشکل است.

او افزود: به عنوان سران قوا نامه‌ای خدمت امام (ره) نوشتیم و گفتیم که اگر تصمیم شما تأسیس چنین نهادی است، خوب است زود‌تر انجام شود که امام راحل هم در حکمی مجمع تشخیص را تأسیس و افراد آن را مشخص کردند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان سیر تدریجی اعضای مجمع و ریاست آن توسط آیت‌الله خامنه‌ای رئیس‌جمهور وقت، گفت: پس از رحلت امام (ره) و انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان رهبری، من رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام شدم که بعد‌ها وقتی رهبری تصمیم به اجرای بندهای مربوط به تدوین سیاست‌های کلی نظام گرفتند، حکم جدیدی دادند و از آن تاریخ به بعد جلسات مجمع تشخیص مصلحت در این ساختمان برگزار می‌شود.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با ابراز خرسندی از عملکرد کارکنان مجمع تشخیص مصلحت گفت: همهٔ ما برای اعتلای کشور و عظمت انقلاب اسلامی تلاش می‌کنیم و باید بکوشیم که رضای خداوند را جلب کنیم.

در آغاز این دیدار محمد هاشمی، رئیس دفتر و حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی‌فرد، یکی از مشاورین با تبریک سال نو گزارشی از چگونگی انجام امور در دفتر و مجمع تشخیص مصلحت نظام ارائه کردند.

کد خبر : ۳۵۸۷۳۹