خبرگزاری کار ایران

سردار جزایری در جمع خبرنگاران:

سیاست‌های چند گانه غرب ناشی از زیاده‌خواهی آنهاست

معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: غرب و اروپا به دنبال این است که منافع اضافی از جمهوری اسلامی داشته باشد، لذا ما شاهدیم که سیاست‌های دوگانه و چند گانه از خودش بروز می‌دهد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سردار مسعود جزایری در حاشیه مراسم ختم مادر سردار حسین سلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همانگونه که نشان داده اهل منطق است، در عین حال وضعیت جهان به خصوص سیستم‌های استکباری را می‌شناسد و به طور لحظه‌ای آنها را رصد می‌کند، اظهار داشت: ایران هر گونه ساده‌اندیشی را از دستور کار خود به طور کل خارج کرده است.

او با بیان اینکه با کشورهای جعلی صحبت نمی‌شود، گفت: در مورد همین مذاکره نیز محدودیت‌هایی برای خودمان داریم؛ به عنوان مثال با کشور استکباری مثل آمریکا وارد هر گونه مذاکره نمی‌شویم. از طرف دیگر برای ما و برای جامعه بزرگ مقاومت ثابت شده کشوری می‌تواند در شرایط کنونی جهان که -متاسفانه گرگ ها برای آن حاکم هستند- بایستد و مقاومت کند که دارای استحکام و قدرت لازم باشد.

او در پاسخ به سوال در خصوص اقدامات دو گانه برخی کشورهای اروپایی در مقابل کشورمان، گفت: دو بحث در این خصوص وجود دارد؛ یکی اینکه کشورهای اروپایی در چارچوب منویات استکبار جهانی و سیاست‌های امپریالیسم حرکت می‌کنند و بر خلاف همه تبلیغاتی که می‌شود استقلال لازم را در سیاست خارجی ندارند و از این رو تابعی از سیاست‌های امپریالیست و صهیونیستی هستند و علت اصلی برخوردهای دو گانه غرب با جمهوری اسلامی ایران در واقع مبتنی بر این منشأ اصلی است.

جزایری افزود: در عین حال باید توجه داشت که لیبرال دموکراسی حاکم بر جوامع اروپایی متاسفانه در ذات خودش زیاده‌خواهی دارد که منجر به این رفتارها می‌شود. غرب و اروپا به دنبال این است که منافع اضافی از جمهوری اسلامی داشته باشد، لذا ما شاهدیم که سیاست‌های دوگانه و چند گانه از خودش بروز می‌دهد.

او با اشاره به دلیل اصلی تمرکز آمریکایی‌ها بر سامانه‌های موشکی جمهوری اسلامی گفت: یکی از دلایل آن  است که آمریکایی‌ها به شدت نگرانند قدرتی مثل جمهوری اسلامی ایران از توانمندی‌های بیشتری نسبت به آن چه که در حال حاضر دارد، برخوردار باشد لذا در صحنه مقاومت منطقه تلاش می‌کند با کاهش توانمندی‌های ایران سیاست‌های خود را اعمال کند، لذا هر از چند گاهی سعی می‌کند بهانه‌ای پیدا کند و در مجموع کلیت نظام را زیر سوال ببرد؛ یک زمانی از طریق انرژی اتمی باشد و ممکن است در زمان دیگر بحث موشکی و فردا بحث حقوق بشری.

کد خبر : ۳۵۸۴۵۷