خبرگزاری کار ایران

خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

برای عمل به اقتصاد مقاومتی تاخیر شده است/ برخی همه امیدشان به غرب معطوف است

خطیب موقت نمازجمعه تهران گفت: برای عمل به اقتصاد مقاومتی قدری تاخیر شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی که در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران سخن می گفت، با اشاره به شعار سال که از سوی رهبری انقلاب انتخاب شد، اظهار داشت: چشم امید به بیرون داشتن باعث شد اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری روی زمین بماند که امیدواریم این موضوع در سال جدید جبران شود.

او با بیان اینکه رهبری میخواهند اقتصاد مقاومتی از شعار به عمل تبدیل شود، گفت:  مقدمات پیگیری اقتصاد مقاومتی در سال گذشته تا اندازه‌ای فراهم شد اما مقام معظم رهبری انتظار دارند سال جدید، در پایان سال شاهد خروجی اقتصاد مقاومتی باشیم، چراکه اقتصاد مقاومتی باعث ایستادگی کشور در برابر تکانه‌های جهانی خواهد شد.

حجت الاسلام احمد خاتمی، راهکارهای رهبری برای اقتصاد مقاومتی را بیان و تصریح کرد: کلیدی‌ترین پیشنهاد رهبری برای اقتصاد مقاومتی رونق تولید داخلی است؛ ضمن اینکه باید بدانیم در ورای شعار اقتصاد مقاومتی منافع ملت و جامعه قرار گرفته است لذا این شعار، جناحی نیست.

خاتمی هدر ادامه به دوازدهم فروردین اشاره و خاطرنشان کرد: مردم روز دوازده فروردین سال پنجاه و هشت پای صندوق‌های رأی رفتند و نوع حکومتشان را خودشان انتخاب کردند که این مسئله تا کنون در تاریخ ایران سابقه نداشته است.

او با بیان اینکه دیدگاهی وجود دارد که معتقد است که حکومت مانند سایر حکومت‌های جهان است و با قهر و دوری از دیگر کشورها نمی‌توانیم حکومت کنیم، تصریح کرد: این عده معتقدند شعار مرگ بر آمریکا باید رها شود و با این کشورها کنار بیاییم.

خاتمی به دیدگاهی دیگری اشاره کرد که اعتقاد دارد حکومت ایران با همه حکومتهای دیگر دنیا تفاوت دارد و گفت: بر اساس این تفکر نه لازم است تسلیم شویم، نه فشارها را تحمل کنیم و با مقاومت بر استکبار پیروز خواهیم شد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه بعضی همه امیدشان به غرب معطوف شده و در پی برجام 2 و 3 هستند، اضافه کرد: این عده می‌گویند اگر برجام عملی شود، همه مشکلات کشور مرتفع و کشور نیز گلستان می‌شود؛ خوب است این افراد کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا را ببینند که چه حرف هایی می زنند.

او در قسمتی از سخنانش شعار «ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند» را شعاری فاطمی خواند و گفت: کسانی که این شعار را فاطمی نمی دانند، باید آیات و روایات را بخوانند چراکه این شعار ریشه در منش فاطمی دارد.

حجت الاسلام خاتمی در پایان با محکوم کردم عملیات تروریستی در بلژیک، اظهار داشت: تقسیم تروریسم، به تروریسم خوب و بد، از بمبگذاری بدتر است و باید با هر نوع تروریسم مقابله کرد.

کد خبر : ۳۵۷۰۲۳