خبرگزاری کار ایران

در دیدار سفیر ایران و یک مقام روس انجام شد؛

بررسی همکاری‌های کنسولی تهران - مسکو

در دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو با مدیرکل کنسولی وزارت خارجه فدراسیون روسیه، همکاری‌های کنسولی و امور اتباع دو کشور مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، دراین دیدار یوگنی ایوانف مدیرکل کنسولی وزارت خارجه روسیه امضای سند تسهیل تردد اتباع جمهوری اسلامی ایران و روسیه در سال گذشته را نقطه عطفی در همکاری‌های دو کشور برای آسان کردن ارتباطات مردمی به ویژه تجار و فعالان اقتصادی دانست و از اجرایی شدن مفاد آن ابراز خرسندی کرد.

ایوانف گستردگی تبادل هیات های تجاری بین ایران و روسیه طی چند ماه گذشته را مورد اشاره قرار داد و از ایفای نقش بخش های کنسولی وزارت خارجه دو کشور دراین زمینه ابراز رضایت کرد.

وی با اعلام آمادگی نسبت به تسهیل هرچه بیشتر تبادل گردشگران دو کشور، تداوم رایزنی های دوجانبه به منظور نیل به راهکار مناسب دراین خصوص را خواستار شد.

مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه نیز روابط ایران و روسیه در دو سال گذشته را از حیث تبادل هیات ها و توافقات صورت گرفته بی نظیر دانست و با اشاره به 7 مرتبه دیدار روسای جمهوری دو کشور طی این مدت و سفر متقابل سران ایران و روسیه در سال 94 ، چشم انداز روابط و همکاری های ایران و روسیه را بسیار امیدوارکننده توصیف کرد.

سفیر کشورمان همکاری های کنسولی بین وزارت خارجه های ایران و روسیه را نیز رو به رشد و قابل توجه ذکر کرد و سند همکاری دو کشور در این زمینه که سال گذشته به امضا رسید را مبنای خوبی برای تداوم و گسترش تسهیلات کنسولی به ویژه در جهت افزایش تبادل گردشگران دو کشور دانست و با اشاره به ظرفیت های گسترده ایران و روسیه برای توسعه همکاری های گردشگری، ابراز امیدواری نمود تسهیلات کنسولی دراین خصوص هرچه بیشتر تقویت گردد.

سنایی با تاکید بر ضرورت ایجاد فضای مناسب برای مسافران و اتباع دو کشور، برخی مشکلات و معطلی های تعدای از شهروندانی ایرانی در فرودگاههای مسکو طی چند ماه گذشته را یادآوری کرد و خواستار اتخاذ تدابیر لازم توسط مقامهای ذیربط فدراسیون روسیه دراین زمینه شد.

کد خبر : ۳۵۶۹۹۸