خبرگزاری کار ایران

پزشکیان در گفت‌وگو با ایلنا:/تکرار/

ممنوعیت خبری و تصویری با آزادی منافات دارد/ کتمان واقعیت چیزی را تغییر نمی‌دهد

نماینده اصلاح‌طلب مردم تبریز در مجلس این سوال را مطرح کرد که چگونه ممکن است نتوانیم نام فردی که همین یک دهه پیش رئیس‌جمهور کشور بوده و در پیشرفت کشور تاثیر بسزایی داشته‌است را به زبان بیاوریم؟

مسعود پزشکیان در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به موضوع ممنوع التصویری سیدمحمد خاتمی و با بیان اینکه ممنوعیت خبر و تصویر رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر سابق، با آزادی منافات دارد، تاکید رهبر انقلاب بر لزوم احیای کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها  را یادآور شد و تصریح کرد: این چگونه آزاداندیشی‌ است که دانشجویان نمی‌توانند نام رئیس‌جمهور و نخست وزیر سابق را به زبان بیاوردند؟ چگونه ممکن است نتوانیم نام فردی که همین یک دهه پیش رئیس‌جمهور کشور بوده و در پیشرفت کشور تاثیر بسزایی داشته‌است را به زبان بیاوریم؟

او ادامه داد: این شیوه‌ها جواب نمی‌دهد و نتیجه این برخورد‌ها این است که مردم به در واکنش به یک ویدئوی آقای خاتمی، یکپارچه رای می‌دهند. ما به جای حل مسئله، صورت‌مسئله را پاک می‌کنیم. مسئله وجود دارد و باید با این مسئله به‌صورت واقعی و درست برخورد کنیم.

پزشکیان گفت: ما می‌توانیم در دانشگاه‌ها و مجامع بین‌المللی به راحتی با منطق اسلامی از دیدگاه و نظرمان دفاع کنیم، اما با ممنوعیت، حذف، تحریم و حصر این کار انجام نخواهد شد و نتیجه نخواهد داشت.

پزشکیان تصریح کرد: این یک واقعیت است که با کتمان آن چیزی تغییر نمی‌کند. واقعیت این است که این افراد به شدت در فضای جامعه تاثیرگذارند و در جامعه طرفدارانی دارند. واقعیت این است که تعدادی از افراد جامعه سوال دارند، تعدادی از افراد جامعه مشکلاتی دارند و ما کاری کرده‌ایم که نمی‌توانیم به برخی از این سوال‌ها پاسخ بدهیم و این درست نیست.

او با اشاره به برگزاری دو انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز ۷ اسفندماه در مسیر پیشرفت کشور اظهار داشت: پیام مهم این دو انتخابات این بود که هنگامی که بر اساس قانون عمل کنیم، مشکلی پیش نمی‌آید و هنگامی که خلاف قانون عمل می‌کینم، عکس‌العمل‌های نامناسبی از سیستم می‌گیریم که به نفع مملکت نیست.

او تاکید کرد: اگر در رابطه با آن‌چه در قانون اساسی به‌عنوان حق جامعه آمده درست برخورد کنیم، نباید با مشکلی روبرو شویم اما اگر سلیقه‌ای برخورد کنیم، طبیعتاً به مشکل برمی‌خوریم و انعکاس آن را به گونه‌ای متفاوت در جامعه خواهیم دید. ما از بسیاری از کسانی که ادعای اصولگرایی دارند، بیشتر به اصول انقلاب پایبندیم ولی این را هم می‌فهمیم که بدون اصلاحات مملکت پیشرفت نمی‌کند و معتقدیم باید رفتارمان را اصلاح کنیم تا مردم به ما اعتماد کنند.

کد خبر : ۳۵۶۶۳۶